Japanski proizvođač automobila Nissan najavio je da će u idućih pet godina uložiti 2.000 milijardi jena (17,59 milijardi dolara) u ubrzanu elektrifikaciju vozila kako bi uhvatio korak s konkurencijom koja je već poodmakla s planovima.
Japanska je kompanija prije deset godina prva kupcima ponudila cjenovno povoljni električni automobil, Leaf, a tek je sada javnosti predstavila sveobuhvatan plan elektrifikacije.
Nissan će potrošiti dvostruko više nego u prethodnih 10 godina kako bi se izborio za udio na tržištu električnih vozila jer su konkurenti, uključujući Toyota Motor i američkog Teslu, već dobrano poodmakli s planovima za ekološki prihvatljivija vozila.
Japanska je kompanija danas objavila da će do kraja desetljeća kupcima ponuditi 23 elektrificirana vozila, uključujući 15 električnih vozila, i da u idućih osam godina želi smanjiti troškove litij-ionskih baterija za 65 posto.
Do ožujka 2029. planiraju u automobile ugrađivati baterije koje bi se izrađivale samo od krutih materijala i mogle bi iz temelja promijeniti stanje u sektoru.
Te su baterije privlačnije proizvođačima automobila jer su energetski gušće i manje sklone samozapaljenju od tekućih litij-ionskih baterija, ali sklone su pucanju, a njihova je proizvodnja skuplja.
Nissan je priopćio da je njegov cilj smanjiti trošak proizvodnje čvrstih baterija do 2028. na 75 dolara po kilovatsatu (kWh), i potom na 65 dolara po kWh u budućnosti kako bi električna vozila bila konkurentnija benzincima.
Električna bi vozila zahvaljujući tim planovima trebala postati cjenovno dostupnija, rekao je izvršni direktor Makoto Uchida.
Iako ih je na cestama još uvijek malo, prošle je godine u svijetu registrirano 41 posto više novih električnih automobila nego u godini ranije, iako se tržište u cjelini smanjilo gotovo za šestinu, prema Međunarodnoj energetskoj agenciji (IEA).
Na klimatskom summitu UN-a u Glasgowu veliki proizvođači automobila, uključujući General Motors i Ford Motor, potpisali su u listopadu deklaraciju kojom su se obvezali da će do 2040. postupno povući iz prodaje vozila na fosilna goriva.
Nissan nije preuzeo tu obavezu, najavivši u ponedjeljak da će do 2030. polovina njegovih vozila biti elektrificirana, uključujući električna vozila i njegove e-Power hibride.
Deklaraciju nije potpisala ni Toyota, najveći proizvođač automobila u svijetu, ali najavila je veću proizvodnju baterija, napominje Reuters.