Kina gradi jedan od najambicioznijih infrastrukturnih projekata 21. vijeka – Pinglu kanal, vodeni koridor koji će spojiti unutrašnjost zemlje s morem i promijeniti tok svjetske trgovine.
Pinglu kanal gradi se u autonomnoj regiji Guangxi, na jugu Kine, i dugačak je oko 134 kilometra.
Njegova izgradnja počela je 2023. godine, a završetak je planiran do 2026. godine. Vrijednost projekta procjenjuje se na više od 72 milijarde juana, što je oko 10 milijardi američkih dolara.
Ova masivna investicija dio je kineske strategije “New International Land-Sea Trade Corridor“, koja povezuje zapadnu Kinu s lukama u Beibu zaljevu i tržištima Jugoistočne Azije, piše BiznisInfo.ba.
Novi arterijski put kineske ekonomije
Kanal će omogućiti direktan vodeni transport između gradova u unutrašnjosti Kine i obalnog lučkog grada Qinzhou, čime će se skratiti transportni put do mora za čak 560 kilometara.
➡️ PROČITAJTE JOŠ: Evropska država koju zovu “nova Njemačka” gradi najveće čvorište u Evropi
Preko Pinglua moći će ploviti brodovi nosivosti do 5.000 tona, što će drastično smanjiti troškove prevoza i rasteretiti željezničke i drumske pravce.
Procjenjuje se da će kroz kanal godišnje prolaziti oko 90 miliona tona tereta, a u budućnosti i do 150 miliona tona.
Najveća unutrašnja brodska brana na svijetu
Na ruti kanala grade se tri ogromne brane i brodske brave (locks), uključujući i onu koja će biti najveća unutrašnja vodna brana na svijetu.
Inženjeri ističu da je ovo jedan od najsloženijih građevinskih poduhvata u kineskoj historiji — potrebno je ukloniti više od 330 miliona kubnih metara tla i stijena, te uskladiti vodene tokove između više rijeka.
Strateški značaj i globalni efekti
Pinglu kanal je mnogo više od lokalnog projekta. On je ključni element kineske inicijative Pojas i put, i jedan od projekata koji će omogućiti da se kineska roba brže i jeftinije prevozi do luka i partnera u jugoistočnoj Aziji.
➡️ PROČITAJTE JOŠ: Kinezi proizveli motor bez goriva, pogledajte kako funkcionira
Zahvaljujući ovom kanalu, kineska unutrašnjost – koja dosad nije imala direktan pristup moru – dobiće vlastiti “vodeni autoput”, što će dodatno ubrzati ekonomski rast čitavog regiona.
Stručnjaci već sada ocjenjuju da će Pinglu kanal promijeniti mapu trgovine u Aziji i postati jedan od najvažnijih logističkih koridora u svijetu.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba



