U Srbiji bi se mogao proizvoditi novi model Punta

0

Ako pregovori radnika i rukovodstva “Fiata” budu uspješno završeni, potpuni preporod fabrike mogao bi donijeti novi model italijanskog proizvođača automobila.

Podsjećanja radi, “Fiat” je u Brazilu već proizveo nasljednika “punta” pod specijalnim imenom za južnoameričko tržište “fiat argo”.

Međutim, italijanskoj kompaniji se ne isplati da takav model transportuje čak iz Latinske Amerike u Evropu jer je to izuzetno skupo. Zbog toga bi sasvim realna i logična odluka menadžmenta iz Torina bila da upravo u Kragujevcu napravi novi model “grande punta” i plasira ga na tržište Starog kontinenta.

To bi, kako piše list Blic mogao biti “grande punta” koji bi se proizvodio u Kragujevcu.

Činjenica je da “grande punto” još od 2005. godine, uz manje restilizacije, čeka svog nasljednika za evropsko tržište, a upravo bi to mogao biti izazov pred kojim će se otvoriti još svjetlija budućnost pogona u srcu Šumadije, piše Blic.

Naime, još pretprošle godine bilo je najava da bi ove godine trebalo da se pojavi četvrta generacija ovog modela koji bi, između ostalog, trebalo da dijeli platformu sa kragujevačkim 500L modelom.

Urednik “Auto Bilda” Dejan Potkonjak naglašava da bi u tom slučaju novi model “grande punta” mogao da izađe sa ovog podneblja.

“Sve zavisi od platforme. Proizvođači automobila na istoj platformi prave različite modele i tipove. Zbog kapaciteta naravno da ima prostora da kragujevačka fabrika proizvodi novi model “grande punta”, samo je potrebna ozbiljna analiza. Potrebno je, naravno, naći tržište na kom bi se prodavao takav model, jer, na primer, pogon u Kragujevcu trenutno proizvede za dva mjeseca sva vozila potrebna za tržište Srbije”, objašnjava Potkonjak.

Ne treba smetnuti sa uma i to da je srpska fabrika projektovana za dva modela, odnosno za još jedan pored 500L.

Predsjednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i dijelova Miloš Petrović, takođe, smatra da je proizvodnja novog modela “punta” u Kragujevcu logična.

“Treba imati u vidu da je Fijat nove modele već razvio u ostalim fabrikama po Evropi, pa se tako u Poljskoj kao drugi model sklapa “fijat 500X”, u Italiji džip “renegejd”, a u Turskoj “fijat tipo”. Dakle, samo Srbija još čeka svoj drugi model. Zato bi proizvodnja novog “grande punta” u Kragujevcu bila potpuno logična i racionalna odluka, pogotovo što ta fabrika ima kapacitet za 300.000 vozila godišnje, a proizvodi svega 85.000”, kaže Petrović.

Takođe, prednost kragujevačke firme u odnosu na pogone “Fijata” u Poljskoj i Turskoj je i to što samo u Kragujevcu postoji linija za proizvodnju automobila iz takozvanog B segmenta ili supermini, kojoj pripada i nasljednik “grande punta”.

U Poljskoj italijanski proizvođač pravi četvorotočkaše A segmenta (mala vozila za gradsku vožnju), dok je u Turskoj orijentisan na C segment ili manja porodična vozila. Takođe, “Fijat”, na sreću ili na žalost, nigdje u Evropi praktično ne može naći jeftiniju radnu snagu nego u Srbiji, a ako bi odlučio da izmjesti fabriku u neku drugu zemlju, to bi ga koštalo nekoliko stotina miliona eura.

Potencijalni izgled novog “grande punta” predstavio je prije dvije godine italijanski “OmniAuto”, prema kome bi ovaj model trebalo da predstavlja tipičnog predstavnika B segmenta ili superminija, a inspiracija mu je “bravo”.

Novi “punto” će najvjerovatnije u početku biti hečbek sa petora vrata, a kasnije će dobiti i verziju sa troja vrata.