Poslovanje njemačkih proizvođača automobila i njihovih dobavljača bilo je u maju mnogo bolje nego prethodnog mjeseca, pri čemu je indeks aktuelne poslovne situacije u toj industriji skočio sa aprilskih 23,7 poena na 36,6 bodova, prema istraživanju njemačkog ekonomskog instituta IFO.
To je najviši nivo ovog pokazatelja od septembra 2018, navodi se u saopštenju instituta iz Minhena dostavljenom Tanjugu.
– Trenutno poslovanje je još uvijek vrlo dobro, ali na horizontu počinju da se valjaju tmurni oblaci, vjerovatno zbog nestašice čipova – metaforično opisuje poslovnu klimu u njemačkoj auto industriji Klaus Vohlrabe, šef ankete u IFO-u.
Optimizam menadžera automobilskih kompanija iz proteklih nekoliko mjeseci sada je ispario, što ilustruje podatak da je odgovarajući indikator pao sa plus 23,2 boda u aprilu na minus 1,4 poena u maju, na najniži nivo od maja 2020.
– Rast potražnje nije bio tako snažan kao nedavno - dodaje Vohlrabe. Taj indikator je pao sa plus 40,2 poena u aprilu na plus 4,7 poena u maju. Shodno tome, i rast fabričkih narudžbina se spustio sa aprilskih 42,1 poena na 20,9 bodova.
Kao odgovor na takva kretanja, industrija planira da uspori proizvodnju, pri čemu je ovde pokazatelj buduće proizvodnje pao sa plus 42 boda na 9,7 poena.
Izvozna očekivanja su takođe naglo potonula na plus 0,2 poena sa aprilskog nivoa od 28,6 poena.
Što se tiče radne snage u ovom sektoru, stvari i dalje izgledaju loše jer planovi kompanija o zapošljavanju i dalje ne isključuju moguća optuštanja. Ovaj pokazatelj je blago skliznuo na minus 30,2 poena u maju sa minus 29,4 poena prethodnog mjeseca.