Želite uspjeti u biznisu? Pravila milijardera Marka Cubana otkriće vam kako

0

Za uspjeh u poduzetništvu potrebno je imati viziju, slijediti svoje snove, ali imati i malo znanja i sreće. Mark Cuban, američki milijarder ‘težak’ oko 2,8 milijardi dolara, koji je svo svoje bogatstvo sam stvorio, u svojoj knjizi ‘If I Can Do It, You Can Do It’ opisao je svoj put do uspjeha.“

Ovo je 12 savjeta koje je uputio mladim preduzetnicima:

1. Ne otvarajte vlastitu kompaniju ukoliko to nije vaša opsesija ili ogromna ljubav.

2. Ukoliko unaprijed imate razrađenu izlaznu strategiju, taj posao nije vaša opsesija.

3. Zaposlite ljude za koje smatrate da će voljeti raditi u tom radnom okruženju.

4. Prodaja liječi sve. Detaljno razradite na koji će način vaša kompanija zaraditi novac te na koji ćete način ostvariti zadati plan prodaje.

5. Budite svjesni vaših glavnih prednosti i kompetencija, na njih se fokusirajte i budite najbolji u vašem poslu. Platite ljude koji imaju najbolje kompetencije. Izuzev glavne djelatnosti, zapošljavajte ljude koji će se lako uklopiti u vašu korporativnu kulturu, a nisu previše `skupi`.

6. Aparat za esspreso? Da li se šalite? Ručak je prilika da odete iz ureda i razgovarate. Dan ima 24 sata, a ako ljudi vole ono što rade, pronaći će načina da provedu što više vremena obavljajući svoj posao.

7. Kancelarije su nepotrebne. Otvoreni prostori omogućavaju svima da budu u toku s trenutnim radnim tempom i pružaju osjećaj zajedništva. Ako zaposlenik ima potrebu za privatnošću, uputite ga u toalet gdje se može zaključati i biti sam sa sobom. Nema ništa privatnog u start-up kompaniji. Moj najveći strah bila je mogućnost da ću slučajno zaposliti nekog ko želi izgraditi poslovno carstvo.

8. Što se tiče tehnologije, radite s onim što vam je poznato, a to je ujedno i najjeftiniji način. Ako znate koristiti Apple, služite se njime. Isto vrijedi i za Vistu. Budući da se ovdje radi o start-upu, to uvijek podrazumijeva tek nekoliko zaposlenika. Dajte im da rade s onom tehnologijom s kojom su već upoznati.

9. Kompanija treba biti u jednom nivou. Ukoliko imate menadžere koji odgovaraju drugim menadžerima iznad njih, vjerovatno ćete propasti. Jednom kad se proširite izvan granica start-upa, možete zapošljavati menadžere koji će onda biti odgovorni za stvaranje poslovanje.

10. Ne trošite novce na nepotrebne stvari. Siguran znak propasti start-up kompanije je kad počnete okolo dijeliti polo majice sa svojim logom. Ukoliko se prezentujete na nekom sajmu ili priredbi, normalno je da svojim zaposlenicima podijelite prepoznavajuću odjeću, ali smatrate li da će oni to nositi nakon radnog vremena, varate se te očito nemate pametniju ideju kako potrošiti svoj novac.

11. Ne koristite usluge PR kompanije. Odnosi s javnošću zvaće ljude u medijima koje vi već pratite, na programima koje vi već gledate te na web stranicama koje vi već čitate. Potom će ti ljudi objaviti njihove e-mailove. Umjesto toga probajte lično kontaktirate ljude i prezentovati im informacije na manje suhoparan način. Naposljetku, njihov je posao objaviti nešto novo te će biti oduševljeni takvim pristupom, umjesto PR pamfleta. Kad uspostavite kontakt s ljudima, postanite njihov izvor informacija. Ako ste pametni, koristiće vaše mišljenje vrlo često.

12. Neka posao bude zabavan vašim saradnicima. Kontrolišite nivo stresa u kancelariji i nagradite svako postignuće vašeg osoblja.