“Turska ima za cilj da bude logistička supersila u svijetu kao dio naše vizije za 2053. Turska ima jasan put ka tome da postane logistička supersila”, rekao je predsjednik Recep Tayyip Erdogan u utorak na konferenciji za novinare nakon sastanka vlade u predsjedničkom kompleksu u Ankari.
On je dodao da Turska teži da bude logistička supersila “u geografiji koja se proteže od Londona do Pekinga; od Sibira do Južne Afrike”.
“Proširili smo našu željezničku mrežu sa 10.959 kilometara na 13.022 kilometra. Naš cilj je da povećamo ovu cifru na 28.590 kilometara do 2053. godine”, također je rekao Erdoğan, piše turski Daily Sabah.
Turski predsjednik je kazao da će se “proširenjem linija brzih vozova do 2053. povećati broj provincija koje su međusobno povezane ovim sistemom sa 8 na 52”, prenosi BiznisInfo.
Također, dotičući se vladinih inicijativa za podršku zapošljavanju, Erdogan je rekao da će Ministarstvo rada pokriti sve plate i isplate socijalnog osiguranja novoprimljenih radnika za tri ili šest mjeseci.
Turska je izvela projekte vrijedne više milijardi dolara u posljednje dvije decenije, a njen nacionalni autoput i podijeljeni putevi prošireni su na 3.633 odnosno 28.647 kilometara.
Njena željeznička mreža je proširena na više od 13.000 kilometara i ima za cilj da se postepeno povećava na 28.590 kilometara do 2053. godine, rekao je ministar saobraćaja i infrastrukture Adil Karaismailoğlu.
On je rekao da imaju za cilj da do 2053. godine završe oko 8.554 kilometra željezničkih pruga, uključujući oko 6.196 kilometara mreže brzih vozova, 1.474 kilometara konvencionalnih linija, 622 kilometra brzih pruga, od kojih će 546 kilometara biti završeno sljedeće godine kao i 262 kilometra vrlo brzih željezničkih linija.
Više od 172 milijarde dolara uloženo je u sva sredstva transporta i komunikacijsku infrastrukturu između 2003. i 2021. godine, rekao je Karaismailoğlu.
“U nastavku ćemo uložiti još 198 milijardi dolara do 2053. godine, počevši od ove godine”, rekao je ministar.
Prema proračunima napravljenim u sklopu plana, investicije će omogućiti zemlji da uštedi oko 176 milijardi dolara, uključujući 59 milijardi dolara u vremenu, 26 milijardi dolara u gorivu, 10 milijardi dolara u troškovima nesreća, 31 milijardi dolara u troškovima smanjenja emisija i 56 milijardi dolara u ostalim troškovima od spoljnih faktora.
Karaismailoğlu je rekao da je Turska važno putničko i teretno čvorište za Evropu, zapadnu Aziju i Afriku.