Osnivačica multimilionskog startupa daje tri savjeta za uspjeh

0

Pokretanje startupa bez ikakvog poslovnog iskustva može biti zastrašujuće. Ali to nije zaustavilo Chrisanti Indiana – koja je imala samo 24 godine kada je suosnovala Social Bella.

– Nemate šta izgubiti, to je zapravo prednost početka u mladim godinama – rekla je Indiana, koja sada ima 31 godinu, za CNBC Make It.

Indonezijska firma za trgovinu kozmetičkim proizvodima i proizvodima za ličnu njegu prikupila je oko 225 miliona dolara od 2018. i stekla impresivan popis investitora koji uključuje East Ventures, Jungle Ventures i Temasek.

Posao su započeli kao platforma za e-trgovinu pod nazivom Sociolla 2015., ali su se od tada proširili na 48 trgovina u Indoneziji i 13 trgovina u Vijetnamu.

Indiana je za CNBC Make It ispričala kako je transformisala svoj startup u firmu za ljepotu vrijednu više miliona dolara.

  1. Budite agilni

Kada vodite posao, prilagodba promjenama je najvažnija, rekla je Indiana, posebno kada ih najmanje očekujete.

Kao i sve firme širom svijeta, Indiana se morala nositi s pandemijom Covida, koja se poklopila s petom godišnjicom njene firme.

– Bili smo jako uzbuđeni 2020. … planirali smo puno kampanja i događaja, a onda je pandemija udarila. Bilo je prilično šokantno – dodao je Indiana.

Došlo je do zatvaranja i raspoloženje je bilo vrlo drugačije. Ne samo za klijente, već i za tim. Kao glavni direktor marketinga, Indiana je brzo dovela do promjene smjera tokom “vrlo zbunjujućeg vremena”, okrećući se na online događaje i prebacujući fokus sa šminkanja na brigu o sebi od kuće.

Chrisanti Indiana

– Bila je to strma krivulja učenja jer također morate upravljati timom, paziti da su svi dobro i dati im do znanja da možemo proći kroz ovo zajedno. Radi se o tome da budete dovoljno agilni da prolazite kroz dinamične promjene – naglasila je.

  1. Učinite ono što je ispravno

Ideja za Sociollu nastala je 2015., kada je Indiana otkrila koliko je rasprostranjena online prodaja krivotvorenih proizvoda šminke u Indoneziji. Ti su se proizvodi ponekad prodavali za “djelić” originalne cijene, rekla je.

Platforma za e-trgovinu bila je Indianino rješenje za problem – putem nje potrošači mogu dobiti proizvode koji su sigurni, autentični i certificirani od strane indonezijskih vlasti.

– Otkad smo počeli … osiguravamo da radimo samo s ovlaštenim distributerima ili samo s vlasnicima robnih marki – ističe.

Ali taj pristup nije bio lak, pogotovo jer je svijest o autentičnosti kozmetičkih proizvoda tada bila niska.

– Kada imate posao, želite da bude uspješan. Ali u isto vrijeme, također želite biti sigurni da radite pravu stvar. Bio je izazov stvarno educirati potrošače da jeftino ne znači uvijek bolje – dodala je.

No, čini se da se ta strategija isplatila. Social Bella sada ima više od 30 miliona korisnika u svim svojim poslovnim jedinicama, prema Indiani, prodajući inventar od 12.000 proizvoda iz 400 robnih marki širom svijeta.

Posao je također zapeo za oko ulagačima – u posljednjoj rundi prikupili su 56 miliona dolara.

– Bilo je to dugo putovanje, ali stvarno sam ponosna što smo od prvog dana do danas odlučili učiniti pravu stvar – kazala je.

  1. Odaberite prave vođe

Iako je to što je mlada poduzetnica nikada nije sputavalo, Indiana je priznala da postoji “puno stvari” koje nije znala o vođenju posla. Zato dio uspjeha Social Belle pripisuje različitom porijeklu i stručnosti svojih suosnivača.

Indiana, koja ima iskustvo u kreativnoj industriji, vodi brendiranje i marketing – dok njen brat i predsjednik Christopher Madiam, koji je studirao informatiku, donosi tehničko znanje na sto. John Rasjid, izvršni direktor Social Belle, ima iskustvo u finansijama.

– Imati dva suosnivača bilo mi je jako važno, podržavamo jedni druge i imamo stvarno veliku dinamiku – naglašava.

Njen brat Madiam, koji je bio uzor za Indianu od njene mladosti, bio je poseban izvor snage, rekla je.

– On me neprestano tjera da rastem, učim i prihvaćam izazove otvorenog uma i pozitivnog stave. Lakše je ljudima reći lijepe stvari koje žele čuti, ali Chris je uvijek bio iskren sa mnom. I to je jedna stvar na kojoj sam najviše zahvalna – navodi ona.