Zašto bi trebalo da imate (bar) dvije karijere

0

Nije neobično da sretnete advokata koji radi i nešto u vezi sa obnovljivim izvorima energije, ili programera koji pravi aplikacije i koji voli da piše priče, ili urednika koji mašta o tome da postane pejzažni arhitekta.

Možda i vi sanjate o promjeni karijere koja je drastično drugačija u odnosu na vaš trenutni posao. Ali, kako piše autor sajta Hbr.org (Harvard Business Review), Kabir Sehgal, koji je ujedno autor i nekoliko bestselera a radi i na korporativnoj strategiji “Fortune 500 Company”, rijetko kada se desi da ljudi naprave ovakav korak. Čini im se da je cijena previsoka, a da je mogućnost uspjeha minimalna.

Kako dalje piše, rješenje nije u tome da se “davite” u jednom poslu, već da probate da uporedo razvijate obje karijere. Kabir kaže da mu više karijera pomaže da bude bolji na svakom od poslova kojim se bavi – osim pomenutog on je rezervni oficir američke vojske, kao i muzički producent. Kabira to što ima nekoliko karijera čini srećnijim i ispunjenijim. Evo kako:

Razvijate vještine za jedan posao uz pomoć drugog

Moj dnevni posao na Wall Streetu ne samo da mi je omogućio da zbog ljubavi snimam albume, već me je naučio vještinama važnim za posao producenta. Dobar producent je onaj koji stvara viziju, zapošljava pravo osoblje, ima dobar plan rada i završava posao na vrijeme, umije da pregovara oko novca i daje dobar “proizvod”. Nakon mnogo produciranih albuma i nekoliko Grammy nagrada, muzičke kuće i muzičari su počeli da me sve više zovu da radim sa njima. I dalje odbijam da naplatim jer je već mogućnost da radim muziku za mene nagrada sama po sebi. Često klijente pozivam kod mene u studio, družimo se svi zajedno, uživamo u muzici, razmjenjujemo mišljenja. Na taj način grade se jače veze,“ piše Kabir.

Prijatelji u različitim krugovima

Kabir Sehgal to pojašnjava ovako: “Kada sam radio na Wall Stretu, moj profesionalni krug bio je ograničen samo na ljude iz finansijskog i bankarskog sektora: bankari, analitičari, ekonomisti, trgovci… Ipak, većina mojih klijenata menadžera htjela je drugačiju perspektivu, nisu hteli mišljenje koje svi dijele.
Jedan od mojih klijenata htio je tačno da zna pravila i prilike u Kini. Kao pisac moram da znam i druge autore, pa sam se tako sjetio drugara novinara koji dobro poznaje situaciju u Kini, pa je mom klijentu objasnio sve što ga je zanimalo.

Dakle, unosićete nove ideje, neće misliti kao svi ostali, što dalje vodi ka tome da budete istinski inovatori.

Bizlife