Probijen važan tunel koji će okončati gužve u Mostaru

0

Mašine su službeno u petak probile tunel Novi na magistralnoj cesti M6.1, dijelu mostarske južne obilaznice kao jednog od najvažnijih prometnih projekata koji će izmjestiti promet iz urbanog dijela grada.

– Ovo je jedan od najzahtjevnijih dijelova na ovoj dionici u cijelom projektu mostarske južne obilaznice – rekla je federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić.

Južna obilaznica kaže ministrica, izmješta promet iz urbanog dijela grada te smanjuje negativnosti na gradsko područje i povećava sigurnost prometa.

– Vlada FBiH stoji uz ovaj projekt. U budžetu za 2024. godinu smo osigurali dostatna sredstva za sadašnje radove ali i za nastavak radova – rekla je Katić, apelirajući Gradu Mostaru da ambicioznije krene u eksproprijaciju, prenio je Bljesak.

Direktor Cesta Federacije BiH Ljubo Pravdić podsjetio je kako se radi o nastavku izgradnje južne obilaznice Mostara.

– Jedan dio, neki 7,5 kilometara, je završeno, a riječ je o dijelu Međine-Miljkovići. Ovaj dio se finansira iz kredita EBRD-a, u sklopu programa organizacije magistralnih cesta Federacije Bosne i Hercegovine. Ovaj ugovor je potpisan u avgustu 2022.godine, a izvođač radova je Hering i Azvirt. Vrijednost ovog ugovora je 25,1 milion konvertibilnih maraka bez PDV-a, a rok izvođenja radova je bio 24 mjeseca – kazao je Pravdić.

Pojasnio je kako se skupa s tunelom, koji je dužine 915 metara, radi i servisni tunel za evakuaciju, dužine oko 780 metara.

– Međutim, s obzirom na sve probleme koje smo imali s nekim imovinsko-pravnim pitanjima i do projektiranja samog projekta, mi smo izvođače uveli u 11. mjesecu 2022. godine i očekujemo da će negdje u januaru 2025. godine biti ovo sve skupa završeno – navodi Pravdić.

Kazao je kako paralelno Grad Mostar radi na nastavku projekta južne obilaznice, od tunela Novi do Rodoča, i to je ukupno oko 3 km dužina te trase. Najavio je kako će se uskoro raspisati natječaj za ovu fazu, koja bi trebala koštati nešto više od 20 miliona, a vrijeme izvođenja trebalo biti trajati oko 2 godine.

– Ovaj projekat u nastavku će finansirati Vlada, koja je već u programu kapitalnih investicija predvidjela negdje oko 6 miliona konvertibilnih maraka, iz kojih se radi izvlaštenje i priprema ovog svega – kazao je Pravdić.