Tehnologija nam je jako olakšala posao, recimo poput mogućnosti rada na daljinu, od kuće ili jednostavnosti slanja poruke, ali najvažnija vještina koja vam je potrebna za uspjeh nema nikakve veze s tehnologijom.
Tako za CNBC Make It piše Melanie Katzman, autor knjige “Connect First: 52 Simple Ways to Ignite Success, Meaning and Joy at Work”. Ona je poslovna psihološkinja i savjetnica nekih od najvećih svjetskih kompanija, vladinih agencija i neprofitnih organizacija, prenosi Poslovni dnevnik.
Studije su otkrile da je prisutnost i fleksibilnost vaše društvene inteligencije temelj svih ostalih vještina na poslu – i to vam može pomoći da poboljšate karijeru više nego bilo šta drugo.
Pojavljivanje je ključno
Kada se ne potrudite fizički da budete u sobi, povratne informacije pogrešno se tumače, teže nude smislene pohvale, a ljudi ne mogu da vide koliko mirni ostajete u kriznim vremenima ili kako ste korisni u pomoći novim kolegama.
Što je još važnije, pojavljivanje vam omogućuje da započnete s uspostavljanjem “izvršne prisutnosti”.
Snaga proizlazi iz vaše sposobnosti prilagođavanja potrebama ljudi oko vas – a kako biste efikasno dekodirali emocionalne tragove koje vaši saradnici svakodnevno otkrivaju, potrebno vam je vrijeme (s njima) licem u lice.
Evo nekoliko bitnih savjeta kako ovladati vještinom prisutnosti:
-
Pojavite se na sastancima
Ako se očekuje da budete na sastanku, budite tamo – i dođite na vrijeme. Razmislite o pisanju bilješki olovkom, kako bi bilo jasno da ste potpuno angažovani i da ne provjeravate e-poštu na svom telefonu.
Ako treba da ih nazovete s udaljenog mjesta, odložite druge uređaje i isključite nepotrebna upozorenja i zvona. Zatim im posvetite pažnju i aktivno učestvujte u razgovoru. Lakše je isključiti se i ispasti iz komuniciranja kada niste fizički u sobi.
-
Pratite svoje raspoloženje, izraze lica i govor tijela
Kada sjednete s kolegom ili šefom i aktivno im posvetite pažnju svim svojim kretanjem, dogodi se gotovo neodoljiva sila: Vaša prisutnost dovodi drugu osobu da sjedne i doista bude u trenutku s vama.
Stoga se sjetite da uspostavite kontakt očima, utišate svoje unutrašnje ćaskanje, slušate pažljivo i utonete u trenutak. Kad pošaljete prave signale, ljudi će primijetiti vas i vaš rad. Kao rezultat toga, vaše šanse za napredovanje ili izbor za vođu glavnih projekata bitće mnogo veće.
-
Razgovarajte o malim stvarima
Pokretanje povremenih razgovora, čak i ako nemaju veze s poslom, može da stvori veliku razliku u uspostavljanju prisutnosti.
Ali šta ako radite na daljinu?
Iako rad od kuće može biti zgodan, postoje i mnogi nedostaci.
– Kompanije rijetko promovišu ljude u čelne uloge kada nisu stalno viđeni i odmjeravani. To je stvar poznanstva i to je stvar povjerenja – napisao je Džek Velč, bivši izvršni direktor General Electrica na LinkedIn blogu 2016. godine.
Dodao je: “Ne kažemo da su ljudi koji dobijaju unapređenje zvijezde u svakom ključnom trenutku u kancelariji, ali barem su prisutni i vode računa. A njihova prisutnost kaže: Rad mi je glavni prioritet. Predan sam ovoj kompaniji. Želim voditi. I mogu.”
Uprkos svim tehnologijama na koje smo se oslonili, uspijeh na poslu zahtijeva profesionalan, praktičan način uspostavljanja kvalitetnih odnosa povezivanjem, prvo na ljudskom nivou, a potom i kolegijalnom i saradničkom.
Prisutnost zahtijeva da usporite i uložite puno vremena – ali dugoročno će se to jako isplatiti.