Višković obišao dionicu autoputa na Koridoru 5C: Investicija vrijedna oko 70 miliona eura

0

Predsjednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković rekao je danas, u Doboju, da do kraja godine trebaju početi radovi na dionici Koridora “Pet ce” kroz Republiku Srpsku prema Vukosavlju i Modriči u dužini od 36 kilometara, predračunske vrijednosti od 240 miliona evra.

„Trenutno se vode pregovarački postupci i trijaža. Mi očekujemo da do kraja 2022. godine budu izabrani izvođači, potpisani ugovori i da možemo krenuti u izgradnju te dionice”, izjavio je premijer Višković, koji je posjetio gradilište na prvoj dionici Koridora “Pet ce” kroz Republiku Srpsku, na pravcu od petlje “Tovira” do petlje “Kostajnica”.

On je istakao da, uprkos poskupljenju građevinskog materijala, neće doći do izmjena cijena na do sada ugovorenim radovima na fazama jedan i dva, s obzirom na to da ugovorom nema kliznih skala.

„Jedino mogu očekivati za dionicu tri i četiri, možda, da ne bude dovoljno 240 miliona evra za izgradnju tih 36 kilometara”, izjavio je predsjednik Vlade Višković.

Premijer Višković je rekao očekuje da će prva faza dionice Koridora “Pet ce” kroz Republiku Srpsku, na pravcu od petlje “Tovira” do petlje “Kostajnica”, koja je ozvaničena u junu 2019. godine, biti završena u junu.

On je naveo da je riječ o dionici od oko 5,5 kilometara i investiciji od 70 miliona evra koja se finansira zajedno sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj.

„Već je u fazi završetak naplatne rampe. Izgrađen je most preko rijeke Bosne i to je isključenje za Doboj”, izjavio je predsjednik Vlade Višković, pohvalivši izvođača radova “Integral inženjering” što poštuje dinamiku rokova, a posao odrađuje kvalitetno.

On je podsjetio da je druga faza veoma zahtjevne dionice od oko 5,5 kilometara Rudanka-Putnikovo brdo, odnosno obilaznica oko Doboja prema entitetskoj granici sa FBiH, ozvaničena u novembru prošle godine, te je naveo da je zadovoljan dinamikom izvođenja radova koji bi se mogli završiti i prije roka 2024. godine.

Prema njegovim riječima, to je investicija od 150 miliona evra.

„Svjedoci ste da sve ide planiranom dinamikom dužinskih 5,5 kilometara, ali je to veoma zahtjevna investicija, sa dva tunela od gotovo dva kilometra, te vijaduktom koji će premostiti rijeku Bosnu i magistralni put”, rekao je je premijer Višković.

Direktor “Autoputeva Republike Srpske” Dušan Topić izjavio je da je toku tender za izbor izvođača radova za sjeverni dio Koridora “Pet ce” čime se zaokružuje priča oko jezgra auto-puteva u Srpskoj, navodeći da je riječ o autoputevima Banjaluka-Gradiška, sjever-jug Koridora “Pet ce” i pravac istok-zapad autoput “9. januar”.

,,To čini jezgro autoputeva koje je u obliku slova `N`”, izjavio je Topić i naveo da ga prate sekundarni pravci na kojima se vrše pripreme.

On je najavio da će u toku ljeta početi izgradnja dionice Rača-Bijeljina koja je već ugovorena i predstavlja vezu sa mostom u Rači koji Srbija privodi kraju.

„Na zapadu to je dionica prema Prijedoru koja isto tako ovog ljeta treba da krene. Imamo most kod Gradiške preko rijeke Save koji je u završnoj fazi, tako da se te slagalice polako sklapaju”, rekao je Topić, koji je danas sa premijerom Srpske Radovanom Viškovićem posjetio gradilište na prvoj dionici Koridora “Pet ce” kroz Srpsku, na pravcu od petlje “Tovira” do petlje “Kostajnica”.

On je ukazao da oko procjene realizacije navedenih projekata postoji određena neizvjesnost, s obzirom na ekonomsku situaciju u svijetu.

Topić je naveo da je prva faza dionice Koridora “Pet ce” kroz Republiku Srpsku, na pravcu od petlje “Tovira” do petlje “Kostajnica” u završnici, te da bi do kraja juna trebala da bude puštena u saobraćaj.

Kada su pitanju u radovi na fazi dva od Rudanke do Putnikovog brda, Topić očekuje da će oni biti završeni za dvije do dvije i po godine.

,,Imaćemo nekoliko lijepih objekata. Most preko rijeke Bosne, gdje se trenutno rade stubovi, dok su temelji sa šipovima urađeni za sve stubove, osim za dva centralna u rijeci”, naveo je Topić i dodao da se pripreme sprovode za stvaranje uslova za izgradnju stubova sa glavama nakon čega slijedi naguravanje nosive konstrukcije mosta.

On kaže da dionica podrazumijeva i izgradnju pratećih objekata, tunela, potpornih konstrukcija u južnom dijelu prema granici sa Federacijom BiH.

Predstavnik izvođača radova “Integral inženjering” Marko Salapura kaže da je zadovoljan dinamikom i kvalitetom dosadašnjeg posla na dionicama prve i druge faze.

“Dnevno je angažovano 250 radnika”, dodao je on.