Veliki preporod Aerodroma Mostar: Dobija bazu i letove ka Evropi

0

Direktor Aerodroma Mostar Marko Đuzel dogovorio je sa italijanskom kompanijom SkyAlps letove za Italiju i Njemačku. Ovi letovi su gotova stvar. Osim toga, načelno je dogovoreno da komanija od naredne godine otvori bazu u Mostaru i otvori dvadesetak sedmičnih letova za više gradova, saznaje Zamaaero.

SkyAlps kupuje puno novih aviona. Kompanija trenutno u floti ima 6 Dash 8-400, a 5 ih ima još naručenih.

SkyAlps iz Bozana leti tek 3 cjelogodišnje linije, te ima 14 sezonskih linija. Puno previše za 6 aviona, za to bi im uvrh glave bila dva aviona, koliko su ih do nedavno operirali.

No, 11 aviona je jako mnogo. Za sve gore navedeno kompaniji su potrebna najviše 4 aviona. Stoga SkyAlps traži posla za preostale avione.

BiH je tu i te kako dobra opcija za SkyAlps. Kompanija ima odličan mali avion koji može dobaciti iz BiH do Njemačke, Švicarske, Italije, Češke, Slovačke, Mađarske, Bugarske, Rumunjske, Albanije, Grčke.

Đuzel je tražio rješenje za Mostar, a to je kompanija koja ima male avione, koja ima dovoljno kapaciteta i koja je voljna letjeti iz Mostara, piše Zamaaero.

Uz to Đuzel je tražio aerodrom koji ima slične operativne probleme kao i Mostar, te gdje su piloti školovani za komplicirane procedure. Rješenje je bilo samo i jedno SkyAlps.

I Đuzel je krenuo u tajne pregovore sa kompanijom. I uspio iskoristiti situaciju u kojoj kompanija ima velik višak kapaciteta i još nije dogovorila zapošljavanje istih.

Vrlo brzo postigli su sporazum i dogovorili su finansiranje linija. Stoga će SkyAlps sa Dash 8-400 otvoriti četiri linije iz Mostara. Odličan avion, dušu dao za Mostar. Break even mu je nekih 35 putnika. To znači da Mostar za letove ne treba puniti 70-80 putnika, nego pola manje. Daleko manji rizik, daleko manje potrebnog novca za subvencije.

SkyAlps će letjeti dva sedmična leta za Rim, Veronu, Bari i Minhen. Ukupno 8 sedmičnih letova. To znači da će u ljetnoj sezoni samo na ovim letovima Mostar dobiti oko 20.000 novih putnika.

SkyAlps će letjeti iz dvije baze. Iz Rima i iz Verone. Prvi avion će raditi letove Rim-Mostar-Minhen-Mostar-Rim, a drugi Verona-Mostar-Bari-Mostar-Verona.

Đuzel je svjestan da Verona nije pretjerano dobra opcija, no nije imao alternativa jer je morao avion dovesti u Mostar od nekuda. Đuzel smatra da svaka linija ljeti ima prođu iz Italije radi hodočasnika. I tu je u pravu. Rim je jasno da nema rizika. Mostar je godinama imao prilično frekvencija za Rim koje je letio Mistral do prekida operacija, a ovo je bila i jedna od rijetkih linija čak i FlyBosnie.

Rim je svakako linija sa daleko najviše potencijala u Mostaru. Ta linija će biti prepuna.

Minhen isto nije upitan. Ogromna hercegovska dijaspora u Njemačkoj, posebno u Minhenu svakako će puniti avione. Konačno, Minhen i Rim znače i moguće konektirane putnike obzirom da su veliki hubovi.

Bari je iznenađenje. No, Đuzel tvrdi da je Bari 2014. i 2015. bio jedna od najboljih linija iz Mostara koja je imala oko 17.000 putnika. Stoga je ova linija iskustvena. Kako bi ista trebala akumulirati tek 5000 putnika ovog ljeta, manje od 1/3 putnika iz 2014. ista svakako nije upitna.

I sam SkyAlps će preko Rima nuditi konekcije prema Croteu, Cuneu i Veroni, a iz Verone prema Rimu. Za očekivati je da će ovog ljeta SkyAlps imati još novih linija iz Rima i Verone i još više konekcija. Đuzel kaže da bi karte za letove SkyAlpsa trebale krenuti u prodaju već ovaj petak, za tri dana.

Dovoljno na vrijeme, više od dva i po mjeseca prije prvih letova. Dakle, deal je gotova stvar.

Đuzel je otkrio još jednu ekskluzivnu informaciju. Sa SkyAlpsom je postignut načelni dogovor da 2025. bazira jedan avion u Mostaru i da otvori dvadesetak sedmičnih letova. Uz linije koje će se letjeti ove godine, planiraju se i letovi za Stuttgart, Beč, Napulj, Palermo i Cataniu.

A to bi pak značilo nekih 70.000 putnika koje bi akumulirao SkyAlps godišnje ili oko 100.000 putnika koje bi te 2025. imao Mostar i bez dodatnih letova nekih drugih prijevoznika (Eurowings, LOT, Air Serbia…).