Turska autoindustrija spremna da popuni prazninu koja je zbog pandemije ostala iza Kine

0

Snažni proizvodni rezultati turske automobilske industrije tokom pandemije koronavirusa privukli su pažnju globalnih kompanija koje žele prebaciti proizvodnju iz Kine i mogli bi značiti nove višemilionske investicije u ovom sektoru u narednom periodu, rekli su predstavnici turske automobilske industrije.

Tursko udruženje dobavljača u automobilskoj industriji (TAYSAD) najavilo je danas da će započeti promotivnu kampanju u Evropi kako bi osnažili imidž i status Turske kao pouzdanog proizvođača. PR kampanja od milion dolara promovisaće proizvodne mogućnosti turske autoindustrije evropskim automobilskim divovima, piše turski Daily Sabah.

Milijardu dolara ulaganja

TAYSAD je rekao da planiraju privući do milijardu dolara ulaganja od proizvođača automobila koji sada traže gdje da izmjeste proizvodnju iz Kine.

Alper Kanca, predsjednik TAYSAD-a, rekao je da će promotivna kampanja koja se organizuje s Udruženjem izvoznika automobila (OIB) i uz poršku Ministarstva trgovine, ciljati na proizvođače automobila u Njemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji.

Kao dio kampanje, strani novinari i predstavnici evropskog sektora biće pozvani u Tursku da reklamiraju proizvodne kapacitete industrije. Kanča je rekao da planiraju okupiti i čelnike sektora iz Turske i Evrope kako bi razgovarali o mogućoj saradnji, rekao je Kanca.

“Želimo prodati robu svima koji traže snažnu alternativu Kini”, napomenuo je Kanca, dodavši da bi industrija mogla dobiti do milijardu dolara ulaganja kao rezultat promotivnih napora.

Značajan dobavljač

Turska je značajan dobavljač auto dijelova, proizvodi neke od ključnih komponenti najkvalitetnijih svjetskih brendova s godišnjim izvozom u vrijednosti od oko 30 milijardi dolara.

Atacan Güner, generalni direktor Assan Hanila, vodećeg dobavljača za automobilski sektor, rekao je za Sabah da je turskim firmama data važna prilika da popune vakuum na globalnim tržištima koje je Kina napustila zbog pandemije.

„Za nas će biti veliki uspjeh čak i ako uspijemo zauzeti 10 posto kineskog udjela na evropskom tržištu. Zato TAYSAD-ova inicijativa ima presudni značaj “, rekao je Güner.

U međuvremenu, tvornice automobila u Turskoj zabilježile su porast broja narudžbi klijenata u Evropi i Sjedinjenim Državama od februara, rekao je Celal Bektaş, generalni direktor Bektaş Otomotiva.

Snažna alternativa

Bektaş je rekao da se kompanije koje su ranije radile isključivo s kineskim proizvođačima okreću Turskoj kao alternativi u pokušaju da osiguraju svoje lance snabdijevanja.

„Danas na tržištu nema boljih proizvođača od nas. Naš proizvodni kapacitet, brzo izvršavanje narudžbi i logistička prednost jačaju našu poziciju u odnosu na konkurente “, dodao je.

Can Yücel, predsjedavajući Dostel Machinery, rekao da industrija očekuje da će se evropsko tržište stabilizirati i ponovo otvoriti nakon pandemije. Dodao je da je do sada samo njemačko tržište pokazalo znakove ponovnog otvaranja.

B. Šutvić