Nacionalna aviokompanija i ove godine najvrijedniji turski brend

0

Nacionalni avioprevoznik Turkish Airlines i ove godine proglašen je najvrijednijim turskim brendom, prema vodećem istraživanju za procjenu vrijednosti brendova sa sjedištem u Londonu.

Kompanija je drugu godinu zaredom na vrhu 14. liste najvrijednijih turskih brendova (Brand Finance's Turkey 100), nakon što je povećala vrijednost na gotovo 1,98 milijardi dolara u odnosu na 1,73 milijarde dolara koliko je ona iznosila u 2019. godini, pokazalo je istraživanje.

Prva tri brenda na ovogodišnjoj listi ostala su ista kao i prošle godine. Nakon Turkish Airlinesa slijedi državna banka Ziraat Bank, s gotovo 1,62 milijarde dolara, te privatni zajmodavac Garanti Bank, čija je vrijednost marke oko 1,54 milijarde dolara, izvještava turski Daily Sabah.

Iza banaka dolazi jedan od vodećih telekomunikacijskih operatera u državi Turkcell te proizvođač elektronike za domaćinstvo Arçelik, podružnica najvećeg turskog industrijskog konglomerata Koç Holding, s vrijednostima marke 1,36 milijardi USD, odnosno 1,27 milijardi USD, pokazalo je istraživanje.

Još jedan vodeći pružatelj telekomunikacijskih usluga, Türk Telekom, našao se na šestom mjestu sa prodajnom vrijednošću od gotovo 1,1 milijardi dolara.

Uslijedila su tri privatna zajmodavca, Akbank, čiji je vlasnik drugi najveći konglomerat zemlje Sabancı Group, Iş banka i Yapı Kredi Koç Holdinga sa 998 miliona, 951 milion i 876 miliona USD.

Automobilski proizvođač Ford Otosan, zajedničko ulaganje kompanija Ford Motor Company i Koç Holdinga, zauzeo je 10. mjesto, sa vrijednošću brenda od 875 miliona dolara, pokazalo je istraživanje.

Porasla vrijednost brendova

Ove godine na listu je uvršteni su i novi brendova iz različitih poslovnih linija, a to su lider u prodaji odjeće LC Waikiki, Koç Sistem, Kordsa Koç Holding…

Ukupna vrijednost 100 navrijednijih marki u Turskoj porasla je za 24% u usporedbi s prethodnom godinom, na 24,6 milijardi USD, izjavio je izvršni direktor Brand Finance Turkey Muhterem Ilgüner. Njihova vrijednost iznosila je 19,8 milijardi dolara u 2019. godini, a u 2018. dosegnula je 27,5 milijardi dolara.

B. Šutvić