Renault bi da proda bar četvrtinu svog vlasništva u Nissanu, u igru ulaze Kinezi?

0

Francuski proizvođač razmatra prodaju dijela svog vlasničkog kolača u Nissanu, kako bi prikupio još nekoliko milijardi evra potrebnih za prelazak na proizvodnju električnih vozila, objavio je Bloomberg pozivajući se na dobro obaviještene izvore.

Renault nastavlja sa planovima da svoje poslovanje podijeli na električne i automobile sa SUS motorima u pokušaju da sustigne rivale kao što su Tesla i Volkswagen. Francuski proizvođač je u petak saopštio da su sve opcije za razdvajanje poslovanja električnih vozila na stolu.

“Svi planovi biće podložni odobrenju partnera iz alijanse Renault-Nissan”, rekao je šef finansija Tijeri Piton.

Sam Nissan bi možda bio spreman da otkupi dio akcija japanskog proizvođača čiji je vlasnik Renault, kažu izvori koji su željeli da ne budu imenovani jer rasprava nije javna.

Renault bi mogao da traži i druge kupce za svoj udio od 43 odsto u Nissanu, dodaju, dok se kao mogući kupac nezvanično pominje kineski Geely.

I Renault i Nissan odbili su da zvanično komentarišu ove najave.Nakon objavljivanja ove vijesti, akcije kompanije Renault na Pariskoj berzi skočile su u petak za čak 8,3 odsto, dok su akcije Nissana u ponedjeljak potonule za pet odsto.

Smanjenjem svog udjela u Nissanu, vrijednog 7,1 milijardu eura, Renault će se naći u situaciji da “hoda po tankoj žici”, balansirajući između održavanja ovog 23-godišnjeg partnerstva i rizika da se ono raspadne, prenosi B92.

Iskrivljena zajednička struktura vlasništva, u kojoj Nissan, sa druge strane, posjeduje samo 15 odsto vlasništva kompanije Renault i nema pravo glasa, godinama je bila bolna tačka spora među čelnicima Nissana.

Neki kažu da bi Renault mogao da proda i veći udio u Nissanu i da zadrži samo 15 odsto vrednosti partnerske kompanije, što bi im donijelo 4,65 milijardi eura.

Tihi sukob između dvije kompanije dodatno je pogoršao skandal sa bivšim liderom alijanse Renault-Nissan, Karlosom Gonom.

Analitičari procenjuju da bi prodaja mogla da pomogne u finansiranju velikih strukturnih promena u francuskoj kompaniji, koje je generalni direktor Luka de Meo iznio u februaru ove godine, ali i da ublaži dugogodišnje tenzije između dvije partnerske kompanije.