Rat i inflacija zabrinuli njemačke potrošače

0

Raspoloženje njemačkih potrošača znatno je pogoršano na pragu travnja zbog rata u Ukrajini i visoke inflacije, spustivši se na najnižu razinu od veljače prošle godine, pokazalo je u utorak istraživanje agencije za istraživanje tržišta GfK. 

GfK-ov indeks raspoloženja potrošača za travanj, temeljen na anketi u kojoj je sudjelovalo oko 2.000 Nijemaca, potonuo je za sedam bodova u odnosu na revidiranu vrijednost u prethodnom mjesecu, na minus 15,5 bodova.

Negativne vrijednosti indeksa signaliziraju pad potrošnje na godišnjoj razini.

“U veljači su se još polagale velike nade u oporavak raspoloženja potrošača paralelno ublažavanju ograničenja povezanih s pandemijom. Međutim, rat u Ukrajini raspršio je te nade”, izjavio je GfK-ov stručnjak za potrošače Rolf Buerkl.

Izražena neizvjesnost i sankcije Rusiji najteže su pogodili cijene energenata, kazao je Buerkl, dodajući kako će dugoročniji oporavak njemačke potrošačke klime biti moguć samo u slučaju skorog prekida vatre i mirovnih pregovora.

“U tom bi slučaju domaća potražnja ponovno značajno pridonijela ukupnom gospodarskom razvoju, zahvaljujući smanjenoj neizvjesnosti, a ponovo bi se osjetio i pozitivan učinak ublaženih ograničenja povezanih s pandemijom”, rekao je Buerkl.

Podindeks potrošačke klime o spremnosti građana na kupnju većih artikala u ožujku je pao na minus 2,1 bod, s 1,4 boda u veljači, pokazala je anketa.

Snažno su pogoršana i njihova očekivanja vezana uz primanja u idućih 12 mjeseci, što se očituje u padu odgovarajućeg podindeksa duboko u negativno područje, na minus 22,1 bod, najnižu razinu od financijske krize 2009. godine.

Značajno su pogoršana i očekivanja građana u vezi općeg stanja u gospodarstvu u narednih godinu dana, uz pad podindeksa na minus 8,9 bodova u ožujku, s 24,1 boda u veljači, pokazalo je GfK-ovo istraživanje.

Hina