Američka savezna vlada otvorila je put za startup iz Silicijske doline za puštanje u upotrebu više hiljada samostalno vođenih dostavnih vozila na američkim ulicama.
Kompanija Nuro sa sjedištem u Mountain Viewu u Kaliforniji sada je mogućnosti lansirati do 5.000 svojih R2 autonomnih vozila u sljedeće dvije godine, prema odluci američkog Ministarstva prometa.
R2 nema volan, papučice ili retrovizore jer je predviđen za upotrebu bez vozača, odnosno za prevoz tereta. Veliki pretinci sa njegove strane otvaraju se kako bi omogućili stavljanje i uzimanje isporuka, poput namirnica ili pizza.
Kompanija Nuro je navela da će najprije uvesti R2 u nekim dijelovima Hjustona, koji pokrivaju 160.000 stanovnika. Planiraju uskoro započeti s isporukom Domino’s pizze u tom gradu, iako nisu precizirali tačan datum.
U decembru je firma najavila partnerstvo i s Walmartom radi testiranja autonomne isporuke namirnica u Hjustonu ove godine.
Pravila više nemaju smisla
Federalna vlada je pozvala kompanije koje se bave autonomnim vozilima da se prijave za izuzeća od pravila kako bi brže plasirale svoje inovativne tehnologije na ceste.
Nuro je prva firma koja je dobila izuzeće od Federalnih standarda sigurnosti motornih vozila Ministarstva saobraćaja, koji zahtijevaju da automobili imaju dugačak popis sigurnosnih karakteristika, uključujući zračne jastuke i sigurnosne pojaseve.
– Budući da se radi o samovozećem vozilu s malim brzinama, određene karakteristike koje je Ministarstvo tradicionalno zahtijevalo, poput retrovizora i vjetrobranskog stakla za vozila koja prevoze vozače, više nemaju smisla – izjavila je ministrica saobraćaja Elaine Chao.
Vozila niske brzine mogu ići od 25 milja (40 kilometara) na sat, a ne smiju težiti više od 1.133 kilograma.
Fokusirani na robu
U početku će R2 pratiti vozilo s vozačem koji će ga nadzirati i po potrebi daljinski intervenisati. R2 se već testira na privatnom zemljištu.
Nuro planira proizvesti samo nekoliko stotina R2 u prvoj godini i za sada će ostati fokusiran na Hjuston. Očekuje da će proizvesti još više hiljada vozila nakon što objavi svoju R3 verziju, vozilo sljedeće generacije. Firma nije rekla kada planira proizvesti R3.
Za razliku od većine firmi ovog tipa, Nuro je usmjeren na prevoz robe, a ne ljudi. Postoji manje sigurnosnih i etičkih pitanja kada autonomno vozilo nosi namirnice nego ljudsko biće.
BiznisInfo.ba