Mattel gomila gubitke, “Barbika” se sve slabije prodaje

0

Prihodi američkog proizvođača igračaka Mattela iznosili su u prvom tromjesečju 735 miliona dolara, što je 15,4 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, dok je gubitak kompanije povećan jer njihov glavni proizvod, lutkica Barbie, i dalje gubi na privlačnosti

Prema poslovnom izvještaju objavljenom u četvrtak, čisti gubitak Mattela iznosio je u prvom kvartalu 113 miliona dolara, dok je u istom razdoblju prošle godine bio 73 miliona. 

Nakon slabog prvog kvartala, u kojemu je kompanija zabilježila najveći pad prodaje od 2009. i najveći gubitak od 2002. godine, Mattel je smanjio procjene poslovnih rezultata u cijeloj ovoj godini.

Mattel je već u januaru upozorio da će slaba prodaju za vrijeme lanjskih božićnih blagdana zbog nejake potražnje dovesti do pada prihoda u prvom ovogodišnjem tromjesečju.

No, utjecaj slabosti prodaje znatno je veći nego što su Mattel i analitičari očekivali, pa je cijena njegove dionice u četvrtak na Wall Streetu pala 6 posto. 

Slabi rezultati Mattela ponajviše su posljedica pada prodaje u njegovom odjelu prodaje brendova za djevojčice i dječake, koji uključuje Barbie lutkice i koji čini oko 60 posto ukupne prodaje kompanije.

Prodaja tog odjela pala je u prvom tromjesečju 16 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, pri čemu je prodaja Barbike pala 13 posto.

Ta 58 godina stara ikona susreće se na svjetskom tržištu s pojačanom konkurencijom novih igračaka i uređaja.

Elektroničke igračke, tableti i lutke iz popularnih Disneyevih i animiranih filmova drugih producentskih kuća, zajedno s povećanom konkurencijom danskog Lego i američkog proizvođača Hasbroa, pridonijeli su padu prodaje Barbike.