Kreća gradnja ceste kojom će Sarajlije brže stizati do Makarske

0

Hrvatske ceste spremaju tender za izradu glavnih projekata s ishođenjem građevinskih dozvola za dionicu državne ceste na realizaciji Zagvozd – Imotski. Riječ je o trasi dugoj približno 20 kilometara.

Ovu cestu koristit će svi građani koji iz BiH, preko Posušja ili Gruda, budu putovali na Makarsku rivijeru.

Ruta preko Posušja trenutno je najkraći i najbrži put da se da iz Sarajeva stigne do Makarske i okolnih mjesta, podsjeća BiznisInfo.ba.

Zahvat se sastoji od planirane državne ceste koja započinje u postojećem čvoru Zagvozd 2 (spoj D76 i D62), a završava na državnoj cesti D60 na području Vinjana Donjih, te spojne ceste od planirane ceste Zagvozd – Imotski do državne ceste D60 na dionici Krivodol – Lovreć.

Izgradnjom ceste Zagvozd – Imotski smanjit će se ukupni promet kroz naseljeno područje i opterećenost državnih cesta DC60 i DC76 što će povećati sigurnost i kvalitetu života stanovnika. Ovo se najviše odnosi na rasterećenje između BiH i Makarske rivijere u turističkoj sezoni.

Nova državna cesta imat će funkciju preuzimanja gotovo u cijelosti tranzitnog prometa na predmetnom području, dok će se lokalni promet odvijati postojećom državnom cestom DC76.

Grad Imotski sa okolnim naseljima, tzv. Imotska krajina nalazi se u kontinentalnom dijelu Splitsko – dalmatinske županije u zaleđu planinskog masiva Biokovo, uz državnu granicu s Bosnom i Hercegovinom.

Izgradnja autoceste A1 Zagreb – Split – Dubrovnik, koja je položena u podnožju sjeverne padine Biokova, značajno je doprinijela prometnoj povezanosti Imotske krajine na nacionalnom i regionalnom nivou.

Puštanjem u promet tunela Sveti Ilija kroz masiv Biokovo, područje Imotske krajine je dodatno približio Jadranskom moru, tj. Makarskoj rivijeri, koje je jedno od glavnih turističkih područja Splitsko-dalmatinske županije. Zbog velike turističke atraktivnosti Makarske rivijere, generira se značajan sezonski porast prometa na cestovnom pravcu Zagvozd – Imotski, gdje se preko graničnih prijelaza Vinjani Donji i Vinjani.

Dodatno, gornji promet iz Bosne i Hercegovine odvija prema moru preko Imotskog. Pored turističkog prometa, povećale su se radne dnevne i sezonske migracije lokalnog stanovništva.

Zbog turističkog pritiska, područje je izloženo znatnim privrednim, društvenim i ekološkim troškovima koji su povezani s cestovnim uskim grlima i lošom kvalitetom cesta. Državne ceste D60 i D76 preuzimaju lokalni i tranzitni promet te ih provlače kroz naselja područja.

Realizacija zahvata predviđena je u fazama, konkretno njih pet. Svaka faza omogućava funkcionalno povezivanje nove trase u postojeću cestovnu mrežu, odnosno na funkcionalno povezivanje nove državne ceste u mrežu postojećih javnih cesta. Svaka faza obuhvaća izgradnju dijela ili cijele trase uz realizaciju novih raskrsnica.