Kako da organizujete svoj život

0

Život u haosu i neorganizaciji vam dosta otežava svakodnevicu.

Fizički haos oko vas se prenosi na vašu psihu i blokira vašu energiju i motivaciju. Sredite svoj prostor i život kako biste sredili svoje misli i fikusirali se na postizanje željenih ciljeva.

Let’s reach success savetuje kako da to uradimo:

Koristite liste

Konačno napravite tu listu obaveza odnosno to-do listu. Pored toga, najefektnija stvar koju možete da uradite olovkom i papirom jeste da zapisujete svoje ideje.

Značaj ovoga varira od toga čime se bavite u životu ali uvijek zapišite stvari koje vam padnu na pamet iznenada, a koje smatrate da su izvanredne jer ćete ih u suprotnom zaboraviti. Takođe, zapisujte svoje obaveze kako biste bili organizovani i stizali sve na vreme da uradite.

’3 NBS’ pravilo

Kada jednom napravite listu obaveza vrijeme je da napravite i svoje prioritete. Stavite tri najbitnije stvari na sam vrh liste. Zatim se odmah dajte u rešavanje istih, kako biste poslije prešli na manje bitne. Na ovaj način ne da ćete biti veoma organizovani već ćete biti sigurni da se krećete u pravom smjeru, sve bliže svom cilju.

Neka vaš dom bude čist

Čist dom vodi ka čistom umu. Kreativniji ste, pozitivniji i produktivniji u uređenom prostoru. Usisavajte, ne ostavljajte prljave sudove prije izlaska iz kuće i što češće brišite radnu površinu, najbolje svakoga dana.

Stavite sve na svoje mjesto

Kada god nešto iskoristite vratite ga na svoje mjesto. Ovime pojednostavljujete svoj život i ne dolazite u neprilike sa gubljenjem ključeva, novčanika, punjača i tako dalje.

Praznite svoj inboks dva puta na dan

Uredite svoj život preuzimanjem kontrole nad svojim mejlovima i porukama koje vas mogu preplaviti u jednom trenutku. Najbolje je da ovo uradite ujutru i kasno popodne. Na hitne mejlove i važne teme odmah kratko odgovorite, a druge podesite za kasnije. Napravite raspored, ali nemojte ništa da zapostavite.

Sredite plakar

Većina ljudi ne nosi bar trećinu odjeće koju posjeduje. Razmislite o tome da ovaj vikend posvetite spremanju svojih stvari. Jednostavno, uzmite sve stvari koje niste nosili proteklih šest mjeseci i dajte ih prijateljima, rođacima, beskućnicima… Iznenadićete se kakvo ćete olakšanje osjetiti. Vaše jutarnje oblačenje će postati brže i jednostavnije kada dođe red na odabir odeće.

Napravite pregled prethodnih dana i nedjelja

Kako biste imali uvid u svoj život i shvatili gdje ponekad griješite treba da napravite retrospektivu svojih dana kako biste znali kada je vrijeme za promjenu. Stavite na papir svoje finansije, obaveze, potrošeno vrijeme, količinu kalorija koje ste unijeli, koliko ste spavali… Provjerite da li je sve u redu.

Automatizujte

Pronađite prave alate kojima ćete smanjiti svoje brige i utrošeno vrijeme. Automatizujte plaćanje računa, podesite podsjetnik na uređajima, nabavite aplikacije za društvene mreže, automatske odgovore i tako dalje. Neka tehnika radi za vas.

Delegirajte

Napravite sebi više slobodnog vremena time što ćete pustiti druge da završe posao za koji vi ne morate da budete prisutni. Raspodijelite obaveze kod kuće na sve članove. Ne odgovarajte sa ’da’ na svaki zahtjev na poslu i ne uzimajte sami poslove koje niko neće. Preuzimajte na sebe samo onoliko koliko možete da završite bez stresa.

Sredite svoj sto

Bilo da je riječ o radnom stolu na poslu ili kod kuće, ne dozvolite da vas obeshrabri hrpa stvari koju ćete ugledati od ranog jutra. Nađite svakoj stvari mjesto, bacite stare papire i ostale nepotrebne stvari i nabavite biljku. Kada je sve čisto i energija obnovljena pustite vaš um da bude produktivan i svjež za nove radne zadatke.

(N1)