Još lakše do Makarske rivijere: Počinje gradnja dugo očekivane ceste

0

Hrvatske ceste u 2024. počet će graditi saobraćajnice u vrijednosti većoj od milijardu eura, potvrdio je Jutarnjem listu Josip Škorić, predsjednik Uprave te firme.

Prema njegovim riječima riječ je o 20 velikih cestovnih projekata, od kojih je 17 strateških. Jedan od tih projekata je cesta Ravče – Drvenik koja će skratiti put ka Makarskoj rivijeri, između ostalo i iz pojedinih dijelova BiH.

Riječ je o spojnoj cesti od čvora Ravče na autoputu A1 do trajektne luke u Drveniku na jadranskoj magistrali.

Planirana cesta duga je 7,36 kilometara i uključuje tunel kroz planinu Rilić dug 5,6 kilometara. Rilić je jugoistočni ogranak biokovskoga planinskog masiva koji se naslanja na Biokovo.

Veliki broj hrvatskih primorskih općina iskazao je ranije interes za gradnju ove ceste, a njima su se pridružili i načelnici hercegovačkih općina Ljubuškogi, Čapljina, Čitluk, Grude i Širokogi Brijeg.

Hrvatski sabor je prošle sedmice usvojio Finansijski plan Hrvatskih cesta za sljedeću godinu s projekcijama za 2025. i 2026., čime je odobren taj plan gradnje novih saobraćajnica.

Među velikim projektima čija će gradnja početi u 2024. među ostalim su brza cesta Požega – Staro Petrovo Selo, kojom će Požega biti spojena na autocestu, spojna cesta čvor Vučevica na A1 – čvor na D8, u sklopu čega je gradnja tunela Kozjak, obilaznice Orebića i Vukovara i cesta Ravča – Drvenik, Marija Bistrica – Zlatar Bistrica.

Počet će i gradnja ceste od Nove Varoši do Okučana kojom će se novosagrađeni most Gradiška preko Save spojiti s autocestom. Sljedeće godine će početi i gradnja preostalog dijela ceste čvor Sisak – Sisak kojom će se autocesta Zagreb – Sisak spojiti s gradom Siskom te se nastavlja gradnja Srijemske transverzale koja će Ilok spojiti s autocestom Bregana – Lipovac.

Počet će i gradnja dionice splitske obilaznice od Omiša do Dugog Rata te brze ceste Nuštar – Vukovar.

U 2024. bi pak mogao u promet biti pušten jedan veliki projekt – novi most preko rijeke Save kod Gradiške zajedno sa spojnom cestom do Novog Varoša.

No to ovisi o gradnji novoga graničnog prijelaza koji je u nadležnosti Ministarstva financija.