Tunel Kozjak, koji je dio novog spoja Splita na autocestu, gradit će firma China Road and Bridge Corporation (CRBC).
Naime, istekao je rok za žalbu na odluku Hrvatskih cesta (HC) da taj posao dobiju graditelji Pelješkog mosta i to za 74,6 miliona eura bez poreza na dodanu vrijednost (PDV), piše u nedjelju Večernji list.
Na tender je bilo stiglo pet ponuda, a posao, osim tunela kroz Kozjak koji je dug 2,5 kilometara, uključuje i gradnju 4,3 kilometra duge ceste prema Jadranskoj magistrali u Kaštelima.
Procijenjena vrijednost radova je 82,8 miliona eura bez PDV-a, a najpovoljniju ponudu dao je upravo CRBC. Inače, zbog brojnih žalbi od objave natječaja za taj projekt do otvaranja ponuda prošlo je godinu i tri mjeseca.
U HC-u kažu kako očekuju da će se do kraja avgusta kompletirati glavni projekti kako bi se predao zahtjev za ishođenje građevinske dozvole. U toku je i postupak javne nabavke za odabir nadzora nad projektom.
Po završetku svega navedenog stvorit će se preduvjeti za početak radova, dok će u istom razdoblju u međuvremenu biti i potpisan ugovor za gradnju.
– Dakle, prva faza ovog projekta podrazumijeva tunel kroz Kozjak, dok je druga faza gradnja mosta preko Kaštelanskog zaljeva do splitske luke. U tom svjetlu taj je projekt potpuno opravdan jer rasterećuje postojeći ulaz u Split – objasnio je predsjednika uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.
Most preko Kaštelanskog zaljeva bit će dug 1.500 metara, a za njega su u HC-u izradili i maritimnu studiju pa sada započinju dogovore s lučkom kapetanijom u vezi s uvjetima za izgled mosta, nakon čega bi trebao biti otvoren i natječaj za arhitektonsko oblikovanje.
– Naime, i ovim projektom želimo generacijama ostaviti u nasljeđe arhitektonski spomenik poput Pelješkog mosta. Želimo da i Kaštelanski zaljev dobije most koji će se trajno uklopiti u prostor i okoliš – poručio je Škorić, a prenio novinar Večernjeg lista Josip Bohutinski.