Alphabet, krovna kompanija, između ostalih, Googlea i Youtubea prijavila je da je u prvom kvartalu ove godine od prodaje prihodovala 36,3 milijarde dolara, što je ispod očekivanih 37,33 milijarde, kao i da je cijena dionice pala za skoro sedam posto nakon objavljenih rezultata.
U prva tri mjeseca ove godine pao je i profit tog tehnološkog diva, na šta je uticala kazna Evropske komisije zbog blokiranja onlajn pretraživanja konkurentskih oglašivača.
Alphabet je, naime, morao da plati 1,5 milijardi eura nakon što su optuženi da su iskoristili tržišnu dominaciju tako što su ograničavali prikaz konkurentskih oglasa između 2006. i 2016. godine.
Tako je operativna dobit kompanije pala s prethodnih 7,6 milijardi dolara, na ”samo” 6,6 milijardi.
Usporio je i rast takozvanih plaćenih klikova u poređenju s početkom 2018. godine, a finansijska direktorka Rut Porat izjavila je kako kompanija eksperimentiše s uslugom oglasa prilagođavajući se sve dominantnijem korišćenju njihovih usluga putem mobilnih uređaja.
Naime, ogromna većina Alphabetovih prihoda, tačnije 84,5 posto, dolazi upravo iz usluge oglašavanja koju nudi Google, prenio je BBC.