Franšiza sarajevskog Chipasa otvorena u Poljskoj, uskoro u još jednom bh. gradu

0

Šarmantni enterijer, domaćinska atmosfera, meni koji se bazira na kvalitetnim obrocima od piletine i paste, i sve to u kombinaciji sa povoljnim cijenama, predstvalja “dobitnu kombinaciju” za sarajevski restoran CHIPAS.

Pored sada već kultnog “matičnog” restorana i slastičarne u centru Sarajeva, CHIPAS ima i veliki reprezentativni restoran na Pofalićima, a prekretnicu u razvoju predstavljalo je otvaranje prve franšize u inostranstvu – od juna 2020. CHIPAS posluje i u Ščećinu u Poljskoj.

Tokom ove godine, CHIPAS će zabilježiti još jedan “istorijski” trenutak, budući da je potpisan i prvi franšizni ugovor u Bosni i Hecegovini i počele pripreme za otvaranje restorana u Visokom.

Produbljena dugogodišnja saradnja

Primalac franšize za Visoko postalo je privredno društvo “Mesna industrija Vimar”, potvrđuje Muamer Čolić, idejni tvorac i vlasnik CHIPAS Concepta. Radi se, kako kaže, o uspješnoj kompaniji koja već dugi niz godina posluje u mesnoj industriji te sa kojom CHIPAS, također, uspješno sarađuje.

To što se radi o starim poslovnim znancima bio je tek jedan od razloga zašto se “Vimar” odlučio za uzimanje franšize CHIPAS-a.

Kako u oblasti ugostiteljstva do sada nisu imali nikakvog iskustva, franšiza je bila logičan korak – ponajviše zbog prenosa znanja, obuke i podrške koju će CHIPAS pružati kao davalac franšize.

Druga povoljna okolnost je što “Vimar” u Visokom posjeduje zgradu od četiri sprata, koja je, po prvobitnom planu, uključivala i ugostiteljski objekat u prizemlju.

Kada je, međutim, CHIPAS objavio da je značajno smanjio iznos potreban za kupovinu franšize, vlasnik “Vimara” je poslao upit i gotovo “u istom danu”, nakon prezentacije i sastanka s davaocem, odlučio da čak tri nivoa zgrade u Visokom preuredi za restoran CHIPAS.

– Stvari su se, jednostavno, složile, oni su imali poluspreman objekat, a mi idealnu franšizu za njihov grad, koji nema sličnih objekata, odnosno, ovakvih restoranskih franšiza – kaže Čolić.

Ugovor je potpisan u martu, a planirano je da restoran bude otvoren tokom ove godine.

– Ovo je naša prva lokalna franšiza i zato nam je jako bitno da sve bude kako treba. To je i jedan od razloga zašto sam se lično uključio u projekat. Želimo da se predstavimo u najboljem svjetlu, jer nemamo dvije šanse za dobar prvi utisak – kaže Muamer Čolić uz osmjeh, prenosi franchising.rs.

Prednosti dobre lokacije

Restoran u Visokom će, prema riječima Čolića, biti na izuzetno dobroj lokaciji. Sam objekat se nalazi u centru grada, u vrlo prometnoj ulici, s puno parking mjesta u neposrednoj blizini.

Osim toga, srećna je okolnost i što je ulica čitavo ljeto, od 18h do ponoći, zatvorena za saobraćaj.

– Ulica se, zapravo, pretvara u pješačku zonu sa štandovima koji se sezonski postavljaju za razne prigode i manifestacije, što svakodnevno generiše veliki protok ljudi, a samim tim, i veliki broj potencijalnih mušterija za CHIPAS – objašnjava Čolić.

Otvaranje restorana u Visokom predstavlja veliki korak za CHIPAS. Označava, prije svega, početak franšiznog razvoja na domaćem tržištu, ali i daje priliku da se franšizni sistem sada u potpunosti testira na lokaciji koja je blizu “central”.

– Baš zbog toga što Visoko nije daleko od Sarajeva, moći ćemo puno lakše da kontrolišemo standarde, kvalitet i širenje samog sistema. Pogotovo sada, u vrijeme pandemije, gdje sve ide sporije i teže i s brojnim preprekama – kaže Čolić.

Dobre se prilike rađaju i u teškim vremenima

Pandemija je, kao i svuda u svijetu, potpuno poremetila uobičajene tokove poslovanja, unijela opštu nesigurnost i, još uvijek, predstavlja najveću prepreku razvoju.

– Mi možemo reći da se CHIPAS do sada uspješno borio sa svim ovim pandemijskim nedaćama. Međutim, u čitavom se okruženju već osjeća ogroman zamor, sve postaje skuplje i jako je teško održati zdravo poslovanje sa konstantnim ograničenjima, prekidima rada, policijskim satom, skraćenim radnim vremenom – ukazuje na ozbiljnost situacije Čolić.

Ipak, dodaje on, čak i kad je obim posla bio drastično smanjen, u CHIPAS-u nisu stali.

– Iskoristili smo to vrijeme da se presaberemo i unaprijedimo neke druge stvari koje će pojačati konkurentsku prednost CHIPAS-a – kaže Čolić.

Kao primjer, navodi da su napravili i zapakovali svoj majonez i tartar sos. Takođe, u slatkom dijelu, napravili su svoja punjenja za kolače, kao i prelive za torte i kolače.

– Na taj način, osigurali smo da naši proizvodi uvijek imaju isti standard, isti okus, miris, boju i konzistenciju. I ne samo što je dosta smanjena zavisnost od drugih dobavljača, već smo i cijenama jako konkuretni. Pošto sve proizvodimo u svojoj fabrici, jasno je da proizvode nabavljamo i možemo prodavati po najpovoljnijim cijenama – objašnjava Muamer Čolić.

Prva inostrana franšiza, otvorena u Ščećinu u Poljskoj, bilježila je odlične rezultate sve do izbijanja pandemije. Ipak, i za to kratko vrijeme koliko su imali priliku da rade u “normalnim uslovima”, CHIPAS je uspio da pokaže kakav potencijal ima te na kakve rezultate primaoci franšize iz Poljske mogu računati, jednom kad se situacija stabilizuje.

– Nadamo se da će sve ovo uskoro proći, da će se život vratiti u normalu, jer imamo jako veliki interes da nastavimo započeto i razvijamo dalje posao u Poljskoj – kaže Čolić, prenosi franchising.rs.