Facebook otvara tri nova centra u Evropi

0

Facebook je u ponedjeljak najavio da će u Evropi otvoriti tri nova centra za digitalno opismenjavanje građana a njegov potez podudario se s nezadovoljstvom u Evropskoj uniji nastojanjima tehnoloških divova da smanje svoje porezne obaveze.

Centri će biti otvoreni u Španiji, Poljskoj i Itatliji a u Facebooku najavljuju i 10 miliona eura ulaganja u Francuskoj preko tamošnjeg centra za istraživanje umjetne inteligacije.

Facebook je već otvorio slične centre u zemljama poput Nigerije i Brazila.

Sheryl Sandberg

“Ljudi strahuju da će ih digitalna revolucija pregaziti pa želimo ulagati u digitalno opismenjavanje kako bismo im omogućili sticanje digitalnih vještina potrebnih za punopravno učestvovanje u digitalnoj ekonomiji”, kazala je za Reuters poslovna direktorica Facebooka Sheryl Sandberg.

Centri će nuditi kurseve za digitalno i medijsko opismenjavanje i sigurnost na Internetu grupama s ograničenim pristupom tehnologiji, uključujući stariju populaciju, mlade i izbjeglice.

U Facebooku planiraju do 2020. godine obučiti milion građana i vlasnika kompanija, uz klasične kurseve za 100 hiljada malih i srednjih poduzeća te internetske kurseve za 250 hiljada kompanija.

“Apsolutno želimo pokazati ljudima da ulažemo na lokalnom nivou, ulažemo u tehnologiju, ulažemo u ljude”, poručila je Sandberg.

Najava se podudarila s raspravom zemalja Evropske unije o prijedlozima pojačanog oporezivanja multinacionalnih tehnoloških kompanija i optužbama grupe velikih zemalja da kompanije poput Amazona, Googlea, Applea i Facebooka nastoje smanjiti svoje porezne obaveze preusmjeravanjem dobiti u zemlje s niskim poreznim opterećenjem, poput Luksemburga i Irske.

Manje članice, poput Malte i Luksemburga, poručuju pak da bi izdvojena incijativa EU-a na području reforme poreznog sistema oštetila njihovu ekonomiju i da bi išla na ruku konkurenciji.

Izvjestitelj Evropskog parlamenta objavio je u prošlogodišnjem izvještaju da su zemlje EU-a u razdoblju od 2013. do 2015. godine zbog povoljnih poreznih aranžmana Googlea i Facebooka izgubile nekih 5,4 milijarde eura poreznih prihoda.

U Evropskoj komisiji poručuju da građani moraju poboljšati svoje digitalne vještine kako bi se smanjila nezaposlenost i kako bi Evropa kreirala vlastitog digitalnog diva.

Hina