Digitalni mediji prestigli print, tržište BiH palo

0

Tržište oglašavanja u Jugoistočnoj Evropi poraslo je prošle godine za 7 posto na 1,17 milijardi eura, ali je oslabljeno krizom u Agrokoru koja se prelila i na medijski sektor, navodi se u izvješaju weCAN-a, vodeće mreže nezavisnih agencija za oglašavanje u Centralnoj i Istočnoj Evropi (CEE), piše BiznisInfo.

Tržište oglašavanja u BiH palo je lani za 8,7 posto. Jedna od karakteristika je da su digitalni mediji u svim zemljama regiona prestigli printane po udjelu prihoda od marketinga.  

Sve zemlje regiona osim BiH i Hrvatske su zabilježile rast tržišta.

U Hrvatskoj je došlo do pada tržišta zbog krize u Agrokoru, koji je bio na ivici kolapsa, navodi se u izvještaju čije detalje prenosi bne IntelliNews.

Kriza u Agrokoru izazvala je šok i na medijskom tržištu, jer je kompanija morala prepoloviti svoj budžet za oglašavanje na 5 miliona eura u 2017, što je „ubilo“ posao najvećoj hrvatskoj agenciji za oglašavanje Unex. Sektor oglašavanja također je pretrpio gubitak Sparovim preuzimanjem Bille, zbog čega je 2 miliona eura za oglašavanje „nestalo s tržišta“.

– Dok je hrvatska ekonomija generalno zabilježila rast, marketinško tržište je smanjeno za 1,4 posto. Srećom, sada je došlo do oporavka i tržište je na stazi stabilnog rasta – navodi se u izvještaju CANnual Report 2018 koji, prema navodima bne IntelliNews, tek treba biti objavljen.  

Pad tržišta BiH

Tržište u BiH je palo za 8,7 posto, djelimično zbog dešavanja u Agrokoru, koji je u BiH prisutan kroz maloprodajni lanac Konzum.

Digitalno oglašavanje čini tek 6 posto ukupnog prometa, što je ubjedljivo najmanje u cijelom regionu.

Mogući razlozi za manjak investicija u digitalne medije su jeftine TV reklame, kao i nedostatak propisa, standarda i mjerenje u BiH, prema ovom izvještaju.

Najviše reklama za TV

Kao i prethodne tri godine, kompanije u Jugoistočnoj Evropi najviše su trošile na TV oglašavanje. Udio oglašavanja na TV nije se smanjio, već stagnira ili čak raste u nekim slučajevima.

Oglašivači investiraju sve veći dio svog budžeta – koji je ranije bio namijenjen printanim medijma – u televiziju i „online alatke“.

Digitalno oglašavanje dostiglo je iznos od 222 miliona eura – 19 posto ukupne potrošnje – u zemljama Jugoistočne Evrope (SEE).

Udio online oglašavanja je bio isti ili je rastao na svim tržištima, i premašio je printane medije u ukupnim izdacima.

Srbija je bila posljednja država u regionu gdje je print imao veći udio od digitalnih medija. No, i tu je print konačno morao prepustiti vodstvo digitalnim medijima, čiji su marketinški prihodi lani rasli za 24 posto na godišnjem nivou.

Inače, ukupna potrošnja za oglašavanje u BiH, Bugarskoj, Hrvatskoj, Ruminiji, Srbiji i Sloveniji čini tek 9 posto od ukupne potrošnje u širem regionu Centralne i Istočne Evrope (CEE), s obzirom da u ovom sektoru dominiraju velike države Centralne Evrope.