Direktor JP Ceste Federacije BiH Ljubo Pravdić komentirao je u Dnevniku RTV Herceg-Bosne gužve koje se posljednjih dana stvaraju na magistralnoj cesti M17 kod tunela Crnaja, gdje se izvode radovi na mostu.
Pravdić je naglasio da su kritike građana dijelom opravdane jer izvođač radova „Sikra“ d. o. o. Sarajevo, iako obvezan, nije osigurao dvosmjerni promet vikendom niti uskladio regulaciju s policijom, što je dovelo do dugih kolona.
– U rješenju Ministarstva prometa i komunikacija jasno stoji da izvođač mora u dane vikenda omogućiti dvosmjerni promet i sarađivati s MUP-om HNK. To se, nažalost, nije dogodilo – rekao je.
Pojašnjavajući razloge izvođenja radova u septembru, Pravdić je istaknuo da su oni trebali početi još u junu, ali zbog zauzetosti izvođača odgođeni su za kraj turističke sezone.
– Radi se o zamjeni dilatacija na mostovima kod tunela Crnaja i Ostrožac, što je vrlo kompleksan i nužan posao jer oštećene dilatacije ugrožavaju sigurnost u prometu – dodao je.
Porastao promet
Rekao je kako radovi na mostu kod tunela Crnaja traju 30 do 40 dana, a po završetku radovi će se nastaviti na mostu Ostrožac.
– Takve poslove ne možemo raditi zimi, već samo u proljeće i jesen kada to uvjeti dopuštaju – naglasio je Pravdić.
Govoreći o gužvama, podsjetio je da su i ranije bile prisutne na semaforima u Konjicu, a dodatni problem stvara činjenica da je promet na magistralnim cestama u posljednje dvije godine porastao više od 20 posto.
– Samo 14. septembra tim dijelom prošlo je više od 15.000 vozila, a u satima povratka s mora više od hiljadu vozila na sat – precizirao je.
Spremaju se velike investicije
Govoreći o investicijama, naveo je da JP Ceste Federacije BiH priprema veliki program vrijedan 180 miliona eura u saradnji sa Svjetskom bankom, Evropskom investicijskom bankom i EBRD-om.
Program uključuje modernizaciju 74 dionice magistralnih cesta, izgradnju trećih traka te završetak pojedinih obilaznica.
– Implementacija traje četiri godine, a radovi će se moći izvoditi samo ljeti, što će također povremeno izazivati zastoje – rekao je.
Kao veliki problem u realizaciji naveo je odluku visokog predstavnika o raspolaganju državnom imovinom, zbog koje lokalne zajednice ne izdaju građevinske dozvole i time blokiraju infrastrukturne projekte.
Na kraju je izdvojio i projekt obilaznice Kiseljaka.
– Prva faza je završena, a u drugoj fazi planirano je 8,5 miliona eura za izgradnju tunela dugog 650 metara. Pregovaramo sa Svjetskom bankom o finansiranju i nakon dogovora raspisat ćemo tender – zaključio je Pravdić.