Izgrađen za samo tri mjeseca 1948. godine kako bi opsluživao grad pod opsadom, berlinski aerodrom Tegel zatvara se sljedećeg mjeseca, otvarajući put novom međunarodnom aerodromu na drugoj strani grada, koji se otvara ove subote, gotovo deceniju iza roka.
RANIJE OBJAVLJENO: Novi berlinski aerodrom konačno se otvara u oktobru
Tegel svoje postojanje duguje blokadi zapadnog Berlina od strane Sovjetskog Saveza koja je od njega napravila izolovanu enklavu demokratske Zapadne Njemačke na komunističkom Istoku, dok je Joseph Staljin pokušao izgladniti grad od oko dva miliona stanovnika nakon što su se odnosi među saveznicima pokvarili, piše Reuters.
U rekordnom vremenu francuske okupatorske snage koje su kontrolirale taj kutak Berlina izgradile su novu pistu u središnjem predgrađu tad još uvijek punom kratera bombi iz rata.
Novi aerodrom pomogao je ublažiti pritisak na berlinski aerodrom Tempelhof, također u zapadnom Berlinu, gdje su britanski i američki zrakoplovi gotovo neprekidno slijetali kako bi prehranili grad kroz hladnu zimu 1948. i 1949. godine.
Tek sedamdesetih godina aerodrom, koji je danas nazvan po pioniru avijacije iz 19. stoljeća Ottu Lilienthalu (Aerodrom Berlin Tegel “Otto Lilienthal”), postao je glavni komercijalni aerodrom u Berlinu, s ultra modernim šesterokutnim terminalom koji je putnicima omogućio da za nekoliko minuta kroče iz svojih automobila u avion.
Park sa zelenilom
To je terminal zbog izuzetnog pogleda učinilo atraktivnim za turiste a prije nekoliko dana terasa koja je zbog pandemije bila zatvorena ponovo je otvorena kako bi je putnici mogli posjetiti još nekoliko dana.
Aerodrom Tempelhof zatvoren je 2008. godine, a njegove piste su danas gigantski park, jer su tako tražili stanovnici Berlina.
Na mjstu aerodroma Tegel Berlin planira otvoriti istraživački i industrijski park, ali obećava da će u njemu biti i puno zelenila.
Kašnjenje od skoro deceniju
Podsjetimo, dugoočekivani novi aerodrom u Berlinu konačno je dobio dozvolu za polijetanje 31. oktobra.
Aerodrom Berlin-Brandenburg trebao je biti otvoren u martu 2011, ali kašnjenja i skandali stavili su ga na čekanje dugo gotovo deset godina. Građevinske vlasti su mu sada dale zeleno svjetlo, 14 godina nakon što je započela gradnja. On će zamijeniti dosadašnje berlinske aerodrome Tegel i Schönefeld i ubuduće biti jedini komercijalni aerodrom u regiji Berlina.
Sa planiranim brojem putnika od oko 34 miliona, bio bi to treći najprometniji aerodrom u Njemačkoj.
D. Hadžić