U Vanjskotrgovinskoj komori BiH danas je upriličena Konferencija za medije 29. po redu Međunarodnog generalnog BH sajma privrede ZEPS 2025. Predstavljene su dosadašnje aktivnosti u organizaciji sajma, te najavljen program ovogodišnjeg privrednog događaja godine, koji će se održati od 10. do 13. septembra u Zenici.
Tom prilikom novinarima su se obratili Ognjenka Lalović direktor Sektora za privredu Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine, Samir Šibonjić ministar privrede Zeničko – dobojskog kantona, Ajla Čosić predstavnica Grada Zenica i Sanel Ibrić menadžer Međunarodnog generalnog BH sajma privrede ZEPS 2025.
Ovogodišnji privredni događaj godine okupit će vodeće kompanije, banke i privredne institucije iz Bosne i Hercegovine i regije, a fokus je na regionalnoj saradnji i povezivanju poslovne zajednice Zapadnog Balkana u cilju jačanja ekonomske povezanosti i zajedničkog nastupa na trećim tržištima.
Lalović je kazala da sajmovi poput ZEPS-a imaju izuzetan značaj jer omogućavaju domaćim i inostranim kompanijama da predstave svoje proizvode i usluge široj regionalnoj i međunarodnoj publici, uspostave nove poslovne kontakte i osnaže konkurentnost na tržištu.
Tržište s velikim potencijalom
– Ove godine, u fokusu sajma je regionalna saradnja, kao ključni faktor za stabilnost i ekonomski napredak Zapadnog Balkana, naročito u kontekstu globalnih izazova i integracijskih procesa – riječi su Lalović.
Kao tržište sa oko 17 miliona stanovnika, region ima ogroman potencijal za privlačenje investicija i brži ekonomski razvoj, a sajmovi poput ZEPS-a predstavljaju važnu platformu za njegovo ostvarenje. Zbog toga ovogodišnjem izdanju sajma dajemo poseban značaj upravo kroz jačanje regionalne promocije i poslovnog povezivanja.
Ministar privrede Zeničko – dobojskog kantona Samir Šibonjić, iskoristio je priliku da još jednom u ime Vlade i Ministarstva privrede Zeničko – dobojskog kantona pozove sve privrednike da uzmu aktivno učešće u sajmu, te da predstave našu privredu na nivou na kojem ona to zaslužuje. On je napomenuo da je Ministarstvo privrede ZDK i ove godine izdvojilo poticaje za sve izlagače iz ZDK, kako bi se predstavili na ovom velikom međunarodnom poslovnom događaju.
– Zahvaljujem se i ovaj put Istanbulskoj trgovinskoj komori kao najvećoj komori na svijetu, koja je i ove godine potvrdila svoje učešće na ovogodišnjem ZEPS-u. Bitno je istaći da kompanije iz prijateljske Republike Turske ove godine dolaze u Zenicu u najjačem sastavu ikada. Više od 50 kompanija će se predstaviti domaćem i regionalnom tržištu. Uz izlagače iz Turske, tu su i kompanije iz Njemačke, Srbije, Hrvatske, Kine, Italije, Libije, Belgije, Mađarske, Poljske, Austrije, Slovenije i drugih zemalja i ovo će zasigurno biti do sada najbolje organizovan ZEPS – naglasio je Šibonjić.
Predstavljan program ZEPS-a
Ajla Čosić predstavnica Grada Zenica kazala je da će se Grad Zenica na ovogodišnjem ZEPS-u predstaviti kroz jedinstven i koordiniran nastup, zajedno sa svojim javnim preduzećima i razvojnim institucijama. Na zajedničkom štandu Grada Zenice učestvuju Zenička razvojna agencija ZEDA,
Sanel Ibrić, menadžer Organizacionog tima ZEPS najavio je ovogodišnji ZEPS kao najveći do sada, sa blizu 500 kompanija i više od 2.000 domaćih i međunarodnih brendova.
On je predstavio program sajma, istakavši da će nakon svečane ceremonije otvorenja, prvog dana u saradnji sa Vanjskotrgovinskom komorom BiH biti održan panel „Regionalna saradnja i internacionalizacija poslovanja“, uz učešće članica komorskog sistema Zapadnog Balkana – KIF.
Drugog dana sajma u partnerstvu sa Privrednom komorom ZDK i Ministarstvom privrede ZDK bit će upriličen panel posvećen domaćim kompanijama – „Kupujmo domaće – jačajmo BiH“, sa fokusom na jačanje domaće proizvodnje i poticanje potrošnje domaćih proizvoda.
Treći dan sajma bit će organizovana jedna od najaktuelnijih edukacija na tržištu rada pod nazivom „Employer branding iznutra: Zadržavanje talenata kao strateški prioritet – od grešaka do dobrih praksi“. Ova tema je jednako važna za poslodavce, zaposlene, ali i mlade koji tek ulaze na tržište rada.
Četvrti dan sajma tradicionalno je rezervisan za djecu i mlade kroz program „ZEPS Kids Business Day“. Djeca će na kreativan način otkrivati kako nastaju proizvodi, zašto ljudi rade i stvaraju, te kako i sama već danas mogu biti mali poduzetnici. Također, u saradnji sa Bosanskim narodnim pozorištem Zenica bit će izvedena predstava „Ježeva kućica“, kao i radionica robotike „Prvi koraci“, uz mnogo drugih zabavnih i edukativnih sadržaja.
Ibrić je kao novitet najavio ustupanje centralnog podijuma kompanijama – izlagačima, gdje će sve kompanije imati priliku da se, pored svojih štandova, dodatno predstave u glavnoj hali sajma.
Tokom sva četiri dana trajanja sajma, predviđene su prezentacije, produkt – demo nastupi i pitching sesije, kako bi izlagači dobili poseban prostor da javnosti i potencijalnim partnerima prikažu svoje proizvode, usluge i inovacije. Ove godine će se u okviru zajedničkih štandova na ZEPS-u posebno predstaviti gradovi Zenica, Zavidovići, Kakanj i Cazina, zatim Turistička zajednica ZDK, te domaći i inozemni komorski sistemi i međunarodni partneri.