Pet savjeta za efikasno upravljanje vremenom

0

Upravljanje vremenom obezbjeđuje da se nijedan dio preduzetničkog posla, bilo strateški ili operativni, ne izostavi. Ovih pet jednostavnih savjeta će vam pomoći da bolje organizujete vrijeme, svoju pažnju usmjerite na najvažnije aktivnosti i u potpunosti se posvetite klijentima.

1. Utvrdite prioritete

Prva stvar koju treba da uradite kad organizujete svoje vrijeme jeste da odredite prioritete odnosno aktivnosti koje su najvažnije i najhitnije.

Određivanje prioriteta je zahtjevan zadatak. Ono što vam može pomoći kod utvrđivanja prioriteta jeste da u fokusu uvijek imate jasnu sliku o tome šta je za vas najvažnije, svojim ciljevima i koliko brzo želite da ih dostignete.

Kada svoju pažnju usmjerite u ovom smjeru biće vam lakše da odredite da li je neka aktivnost važna, da li vas dovodi bliže cilju i koliko je ona hitna.

2. Fokusirajte se

Kada ste utvrdili šta je to što je za vas najvažnije i šta mora biti urađeno u skorije vrijeme sljedeći korak je da se na tu aktivnost i fokusirate kako bi je izvršili. Glavni uzrok neizvršenja aktivnosti jeste manjak fokusiranosti na ono što je važno.

Kao preduzetnik, znate da je odgovornost za sve aktivnosti na vama i stoga niste u mogućnosti da se posvetite samo jednoj od početka do kraja. Da biste imali opipljive rezultate svog rada mnogo je važnije da do kraja sprovedete jednu aktivnost nego djelimično više aktivnosti.

3. Zapisujte

Kada imate veliki broj odgovornosti i obaveza nemoguće je sve pamtiti stoga uvijek sa sobom nosite rokovnik i kalendar. Najbolje ideje se uvijek rađaju spontano i važno ih je zapisati.

Pažljivo planiranje i zapisivanje u kalendar će vam omogućiti da znate koliko je neka aktivnost trajala i kako trošite svoje dragocjeno vrijeme. Ovo će vam pružiti uvid u to koliko vremena trošite na nebitne aktivnosti i omogućiti da svaki sljedeći dan bolje isplanirate.

4. Koristite prednosti tehnologije

Mnoštvo je aplikacija i servisa koje omogućavaju pristup važnim dokumentima online i olakšavaju organizaciju aktivnosti. Iskoristite prednosti koje vam tehnologije i Internet pružaju, pronađite aplikacije koje vam najviše odgovaraju i redovno ih koristite.

5. Delegirajte

Mnogo je lakše upravljati svojim vremenom ukoliko oko sebe imate tim ljudi kojem vjerujete. Uputite ljude u svoj biznis i uspostavite efikasnu komunikaciju tako da u potpunosti možete da se oslonite na njih i posvetite važnijim aktivnostima. Na taj način prebacićete dio odgovornosti na druge, oslobodićete se pritiska i u potpunosti posvetiti svojim klijentima.

Imajte u vidu da nije moguće da sve završite sami i u jednom danu. Dozvolite drugima da vam pomognu i prepustite im dio odgovornosti. Da biste bili u mogućnosti da se u potpunosti posvetite i pomognete svom klijentu, na prvom mjestu morate dobro da se organizujete. (Erickson.rs)