Želite biti uspješni? Pokažite na poslu da se može računati na vas!

0

Bez obzira na to jeste li na čelnoj poziciji firme, radite u malom porodičnom poduzeću s tek nekoliko zaposlenika ili ste dio velike korporacije, svaki ovaj odnos podrazumijeva interakciju s drugim ljudima.

Donosimo vam popis nepisanih pravila koja vrijede u svim poslovnim krugovima kojih bi se svatko od nas trebao pridržavati.

Ne kasnite

Bilo da je riječ o dolasku na posao, poštivanju rokova, dogovorenom terminu za sastanak ili ‘conference callu’, niko ne voli zabušante koji vječno kasne i na koje se nikada ne možete osloniti jer time (in)direktno impliciraju da ne poštuju ni vas ni vaše dragocjeno (radno) vrijeme.

Pridržavajte se dogovorenih termina kako ne biste usporili ili promijenili čitav ciklus poslovanja i vaša okolina će to jako znati cijeniti.

Izbjegavajte uredska ogovaranja

Naravno da ćete zajedno s kolegicom prokomentirati novu frizuru vaše šefice, ali u širokom luku eskivirajte naoko nedužne pozive na kratku kafu koji se mogu pretvoriti u pravu trač partiju u kojoj ćete biti primorani (aktivno) sudjelovati.

Nikada ne znate kako će vam se to vratiti, a, osim toga, kada jedanput izgubite nečije povjerenje, teško da će vam se iko drugi nakon toga obratiti kako bi s vama podijelio svoje intimne tajne.

Korištenje društvenih mreža na poslu skratite na minimum

Iako su brojna istraživanja pokazala kako kratko prebacivanje na Instagram ili provjeravanje statusa na Facebooku tijekom radnog vremena može djelovati motivirajuće na zaposlenike, naglasak je na ‘kratko’.

Ako neprestano prčkate po svom ‘smartphoneu’, a na zaslonu računala imate otvorene svoje profile sa svih društvenih mreža i aplikacija na koje ste uključeni, smanjit ćete svoju koncentraciju i efikasnost, a vrlo brzo ćete vjerojatno postati i predmetom uredskih naklapanja.

Budite ljubazni

Sa svima. Ako ignorirate dragog portira koji vas svako jutro pozdravlja, kolutate s očima kada vam čistačica usred radnog vremena dođe očistiti stol ili na kafu odlazite samo s visokopozicioniranim zaposlenicima, a s ‘uredskim miševima’ komunicirate samo kada vam treba usluga, šaljete poruku kako mislite da ste bolji od drugih što je izrazito iritantno.

Ljudi vole kada drugi pokazuju strast prema poslu i preuzimaju inicijativu jer je to vrlo zarazno i može trgnuti i ostatak ekipe. Poklonite kolegici za rođendan neku sitnicu ili organizirajte skupljanje novca za zajednički dar, organizirajte dostavu ‘pizze’ za cijeli odjel ili zajednički odlazak na popodnevnu kafu, a kod novih poslovnih projekata jasno izrazite vlastiti stav.

Pritom pripazite na granicu dobrog ukusa te pazite da ne pretjerate i da vaše ponašanje ne pređe u nametljivost, a osobito izbjegavajte situacije u kojima biste mogli ugroziti nečiji tuđi položaj.

(Grazia)