Viseći most Čanakale 1915 koji povezuje Evropu i Aziju preko moreuza Dardaneli bit će zvanično otvoren 26. februara.
To će biti pet godina nakon što je kamen temeljac položio turski predsjednik Redžep Tajip Erdogan, pišu turski mediji.
– Doći će naši partneri iz Južne Koreje, dolazi i premijer, a čekamo samo potvrdu od predsjednika – rekao je Ebru Ezdemir, šef uprave kompanije Limak holding koja upravo završava gradnju mosta.
On je objasnio i da je trošak projekta sa predviđenih 2,8 milijardi eura porastao na 3,1 milijardu eura.
Kao razlog poskupljenja Ezdemir je naveo poremećaje koje je u nabavci izazvala pandemija.
– Garantujem vam da se most i autoput koji vodi do njega nisu mogli napraviti za manje novca – poručio je i dodao da će mostarina vjerovatno iznositi 15 eura.
Naime, osim mosta gradi se i 85 kilometara dionice autoputa, od toga 75 kilometara na evropskoj strani i 10 kilometara na azijskoj strani, prenosi B92.
Osim toga što spaja dva kontinenta, ovaj most izdvaja i najduži raspon na svijetu, koji se između dva glavna pilona (visoka 318 metara) proteže do dužine od čak 2023 metara.
To je 32 metra duže od još uvijek aktuelnog rekordera, visećeg mosta Akaši Kaikjo u Japanu (koji je završen 1998. godine). Dakle, ako gledamo glavni raspon, riječ je o najvećem visećem mostu na svijetu.
Ukupno će most Čanakale 1915 biti dug 3.563 metra, a s prilaznim vijaduktima dosegnuće dužinu od 4.608 metara.
Predviđeno je da ima tri vozne trake u svakom smjeru, zajedno sa trotoarima koji će služiti radnicima za održavanje mosta. Inače, dužina glavnog raspona od 2.023 metra u sebi ima dosta simbolike, budući da predstavlja godinu na koju će se slaviti 100. godišnjica Republike Turske, koju je utemeljio Mustafa Kemal Ataturk.
Simbolika tu ne prestaje. Sam naziv mosta, 1915 Čanakale, odaje počast bici za Galipolje iz Prvog svjetskog rata (koju Turci zovu Çanakkale Savaşları prema mjestu gdje se bitka odvijala) u kojoj je turska vojska porazila oružane snage sila Antante, uglavnom iz tadašnjeg Britanskog carstva.