– Ako bismo imali više zajedničkih graničnih prijelaza i ako bi oni radili 24 sata, 7 dana u sedmici, uz sve potrebne propise, pojednostavljene fitosanitarne procedure i carinske propise, tada bismo, kao region, godišnje uštedili 800 miliona eura – rekla je generalna sekretarka Vijeća za regionalnu saradnju (RCC) Majlinda Bregu na konferenciji za novinare održanoj danas na graničnom prelazu Tabanovci između Sjeverne Makedonije i Srbije.
Kazala je da je Vijeće za regionalnu saradnju pokrenulo uspostavljanje zelenih koridora tokom blokade izazvane pandemijom zajedno sa Sekretarijatom Transportne zajednice, CEFTA-om, Evropskom komisijom i vladama šest ekonomija Zapadnog Balkana čime je omogućen nesmetan protok roba i lijekova u regionu.
– Počeli smo sa dnevnim protokom od 2.000 kamiona, koji su na graničnom prelazu satima čekali u redu, čak i po 20 sati. Ne smijete zaboraviti da ako bi vozač kamiona gubio toliko vremena, onda bi 80 posto svog života proveo na graničnim prelazima. Ali to ima i ekonomski uticaj, jer svaki minut koji vozač kamiona kasni znači 2 izgubljena eura. Izračunajte koliko mi, kao region, gubimo – dodala je Bregu.
Konferenciju za novinare zajednički su organizirali Vijeće za regionalnu saradnju, Sekretarijat Transportne zajednice, CEFTA i uprave carina Sjeverne Makedonije i Srbije.
Novinarima su se, osim generalne sekretarke Bregu, obratili i direktor Sekretarijata CEFTA-e Emir Đikić, direktor Stalnog sekretarijata Transportne zajednice Matej Zakonjšek i predstavnici carinskih uprava Sjeverne Makedonije i Srbije.
– Sada imamo protok od 13.000 kamiona dnevno, a ta bi brojka mogla biti i veća. Vozači kamiona više ne moraju toliko dugo čekati u redovima i to nas je uvjerilo da kad god postoji saradnja, stvari u regionu se poboljšavaju. Sada trebamo raditi ne samo na tome da 14 graničnih prelaza na Zapadnom Balkanu učinimo jedinstvenim koji rade 24 sata na dan, svih sedam dana u sedmici, u to uključujući i fitosanitarne propise i certifikate, već i na uspostavljanju zajedničkih graničnih prelaza između Zapadnog Balkana i zemalja članica Evropske unije – zaključila je Bregu.
Šest ekonomija Zapadnog Balkana, Vijeće za regionalnu saradnju, Sekretarijat Transportne zajednice i CEFTA su, uz podršku Evropske komisije i naših susjednih zemalja, članica Evropske unije, pomogli vladama u regionu da uspostave i otvore zelene koridore, što je u datoj situaciji bila prijeko potrebna mjera kako bi se održao protok roba, naročito hrane, lijekova i medicinske opreme unutar regiona, ali i između regiona i Evropske unije, u vrijeme blokade izazvane izbijanjem virusa korona.