Za tunel Hranjen potrebno 320 miliona KM

0

Premijerka BPK Goražde Aida Obuća govorila je o Informaciji u vezi trenutnog stanja projekta brze ceste Goražde-Sarajevo koju je na zahtjev Vlade BPK Goražde dostavilo JP „Autoceste FBiH“, a koja je razmatrana i na nedavno održanoj sjednici Skupštine BPK Goražde.

Kako bi se obezbijedili uslovi za nastavak implementacije jednog od najznačajnijih infrastrukturnih projekata kako za građane BPK Goražde i cijele Gornje drinske regije, tako i za građane države BiH, poduzete su sve neophodne aktivnosti.

– JP Autoceste FBiH zatražilo je od Vlade FBiH donošenje Odluke kako bi se pokrenuo pregovarački postupak bez obavještenja za nastavak radova u vrijednosti 20 posto što iznosi 13.999.980 KM, bez PDV-a od osnovnog Ugovora dodijeljenog izvođaču radova. U oktobru 2021. godine pokrenut je postupak javne nabavke prema Ekspertnom vijeću za izbor konsultantskih usluga FIDIC eksperata, koji bi bili podrška projektu, a čiji primarni zadatak je utvrđivanje činjeničnog stanja u vezi realizaciji ugovora. Trenutno je postupak obustavljen, iz razloga što se čeka ishod izjavljene žalbe jednog od ponuđača koju je JP Autoceste FBiH proslijedilo Uredu za razmatranje žalbi BiH – kazala je premijerka BPK Goražde

Za završetak projekta kompletnog tunela, prema procjenama, neophodna su finansijska sredstva u približnom iznosu od 320.000.000 KM sa PDV-om. Procjena za prvu fazu, probijanje i izradu primarne podgrade glavne, saobraćajne, tunelske cijevi ukupne dužine 5.480 metara te servisne tunelske cijevi ukupne dužine 5.470 metara iznosi oko 120.000.000 KM sa PDV-om.

Prema riječima premijerke, u Informaciji se navodi da je u toku realizacije projekta došlo do određenih problema, a ponajviše zbog razlike između predviđenih i stvarnih geoloških uslova terena na kojem se vrši izgradnja tunela, što je Izvođač , koristeći se određenim odredbama Ugovora u smislu rizika i fakturisao investitoru, a to je  dovelo do neplanirane eskalacije troškova projekta.

Kako bi se nastavila implementacija projekta, JP Autoceste FBiH u potpunosti je postupilo po zaključku Vlade FBiH i resornog ministarstva i prema važećem ugovoru, putem nadzora, dostavilo sveobuhvatnu analizu i proces utvrđivanja vrijednosti izvedenih radova, izvršenih plaćanja putem privremenih situacija, evaluacije i determinacije odštetnih zahtjeva kako naručioca tako i izvođača radova, izvještaj o kontroli kvaliteta izvedenih radova na osnovu izvršenih testiranja te dovođenja trenutnih radova u stanje graničnih uslova za iskopani i podgradni dio tunela  definisanih ugovorom.

– U informaciji se navodi da je došlo do napretka u realizaciji radova i da je do sada glavna tunelska cijev iskopana u dužini od 2.120 metara, što je od posljednje informacije koja je dostavljena Vladi BPK Goražde u mjesecu septembru 2021. godine, više za 85 metara. Servisna tunelska cijev iskopana je u dužini od 1.933 metara , što dovodi do podatka da je ukupno 100 metara urađeno više. Kada je riječ o kvaliteti izvedenih radova, kako se navodi u informaciji, u ovom periodu Izvođač je sanirao dio propusta iz prethodnog perioda tako da se situacija po pitanju kvaliteta izvedenih radova značajno popravila, a trenutna organizacija rada izvođača radova vezana je za aktivnosoti na južnoj strani tunela. Također, u informaciji se navodi da je do sada iskopano/podgrađeno 39 posto tunela, a utrošeno je 94 posto od ukupne vrijednosti ugovorenih radova – ističe premijerka Aida Obuća.

– Posebno nas raduje činjenica da je uvijek postojala opredjeljenost Vlade FBiH i JP Autoceste u davanju podrške implementaciji ovog projekta.  Prema informacijama s kojim raspolažemo, u prijedlogu Budžeta FBiH za 2022. godinu, za kapitalne transfere javnim preduzećima planiran je iznos od 254 miliona KM i odnosu na 2021. godinu, veći  je  za 98,2 miliona ili 63 posto. Dakle, ovo je jedna ohrabrujuća informacija iz razloga što su ta sredstva planirana za auto ceste i brze ceste, a podrška izgradnji tunela i u 2022. godini neće izostati, stav je svih nivoa vlasti – naglašava premijerka.