Uvoz automobila u BiH gotovo uduplan

0

Uvoz novih automobila u BiH prošle godine zabilježio je iznenađujući procvat, jer je uvezeno 10.961 vozilo, što je gotovo duplo više u odnosu na 2015. godinu, kada su uvezena 5.672 četvorotočkaša.

To pokazuju podaci Uprave za indirektno oporezivanje BiH, s tim što je uvoz polovnih automobila prošle godine opao u odnosu na prethodnu. Naime, prošle godine uvezena su 56.873 polovna vozila, dok je godinu ranije uvezeno 59.449 korištenih auta. Upravo je to jedan od razloga zbog kojeg je većina autosalona u BiH zabilježila rast prodaje novih automobila u prošloj godini.
Belgin Arnautović, marketing stručnjak i portparol u “Porsche BH” Sarajevo, rekao je da je potražnja za novim vozilima u porastu.
“Tržište se oporavlja u odnosu na 2015. godinu. Zabilježen je rast od 27 odsto. Više od 40 odsto prodatih vozila u BiH već godinama dolazi iz koncerna VW. Iako vozila VW grupacije nisu najjeftinija na tržištu, u konačnici zamjene staro za novo, jesu najbolja investicija za krajnjeg kupca”, rekao je Arnautović.
Kao jedan od razloga za rast tržišta novih automobila, on navodi uvoz vozila sumnjivog kvaliteta s potencija-lom manipuliranja, pa se kupci sve češće odlu-čuju na kupovinu novih vozila.
“Povoljnija zakonska regulativa za uvoz polovnih vozila, koja od sada propisuje EU 4 normu u odnosu na prethodnu EU 3 normu, utiče na rast tržišta novih automobila”, dodao je Arnautović.
Alen Uštović, voditelj prodaje u firmi “Blok” Sarajevo, koja je ovlašteni koncesionar za “Peugeot” u BiH, kaže da je kod njih prodaja novih auta u prošloj godini u odnosu na ranije tri godine povećana za 70 odsto.
Marko Trstenjak, menadžer za “Citroenova” auta u BiH, kazao je da su u prošloj godini prodali 476 novih automobila.
“Mi smo zadovoljni rastom prodaje, koja je veća od 10 odsto u odnosu na 2015. godinu, kada smo prodali 421 vozilo. Pretpostavljam da je to zbog raznih akcija koje smo imali na različite modele”, rekao je Trstenjak.
Prodaja novih “Mazdinih” automobila u BiH takođe je u porastu, a razlog za to je sklopljen ugovor firme “Metago” s “Mazdom”.
“Bilježimo rast prodaje ‘Mazdinih’ automobila u odnosu na prošlu, odnosno pretprošlu godinu. Suština je u tome da smo sklopili direktan ugovor s proizvođačem i da ne idemo više preko posrednika”, saopštili su iz banjalučkog auto–salona “Metago”.
Haris Muratović, predsjednik Udruženja uvoznika novih automobila pri Privrednoj komori FBiH, kaže da je povećana prodaja novih vozila zbog pogodnosti koje kupci imaju u odnosu na kupovinu korištenih.
“Povećan uvoz novih automobila znači da ih je neko naručio. To su kupci kojima je isplativije da kupe nov auto, jer korišteni automobili moraju ispunjavati EURO 4 standard”, smatra Muratović.
Zoran Pavlović, ekonomski analitičar, kaže da je želja za novim automobilima prisutna jer se tehnologija u automobilskoj industriji razvija.
‘Naš narod ima potrebu da se tržišno dokazuje, pogotovo vlasnici kompanija. Sa druge strane, prodavci novih automobila su postali vrlo fleksibilni po pitanju prihvatanja prethodnog modela koji će oni prodati, pa se onda mnogo lakše kupci odlučuju da kupe nov auto”, kazao je Pavlović.
On ističe da postoji trend smanjivanja cijene novih automobila.
“Povoljne cijene, potreba da ljudi pokažu da su uspješni u svom društvu, ali i štednja koja nije prevelika za neke veće projekte opredjeljuju ljude da kupe nove automobile”, zaključio je Pavlović.
Top 10 najskupljih automobila uvezenih u BiH u 2016. godini
Mercedes, GLE 63 S/AMG, BENZIN           235.188,55
Mercedes-Benz; S 500 4Matic                     235.072,65
BMW 750Li xDRIVE Limousine/GP 2016  216.842,21
Mercedes-Benz/T:221 S65AMG                   215.441,30
KIT Leon cup racer 2016-SEAT 5F               207.183,59
Mercedes-Benz AMG GT S,TIP:197             207.159,18
Lexus LX 570                                             201.461,44
Mercedes Benz 221                                   200.712,28
Lange Rover LG-RANGE ROVER               195.252,41
Mercedes-Benz S 400 4Matic coupe           193.221,98
Nezavisne novine