USAID Turizam i ProCredit Bank potpisali zajednički plan podrške malim i srednjim preduzećima u sektoru turizma

0

Potpisivanjem Zajedničkog plana provedbe danas je u Sarajevu ozvaničena saradnja USAID Projekta razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini (Turizam) i ProCredit Bank BiH. Cilj ovog Plana je osnažiti modalitete saradnje između finansijskih institucija i turističkog sektora kroz stvaranje održivih turističkih biznisa, a potpisali su ga Amir Salkanović, predsjednik uprave ProCredit Bank d.d. Sarajevo i Ibrahim Osta, direktor USAID Turizam projekta.

Bolji pristup finansijama malim i srednjim preduzećima (MSP) u turističkom sektoru Bosne i Hercegovine, osiguran kroz ovaj Plan, omogućit će kontinuirano ulaganje u razvoj turističkih proizvoda i obogatiti ponudu domaćeg turizma. Stvaranje novih prilika za pristup finansijama za kompanije u turizmu predstavlja važan korak kojim će se ohrabriti investicije, olakšati periodične promjene tržišne dinamike, te otvoriti prostor za značajniji doprinos turizma ekonomskom razvoju BiH.

“Svjesni smo da je turistički sektor često percipiran kao sektor sa sezonalnim problemima i zbog toga visokorizičan za finansiranje kroz kreditne linije. Potpisivanjem Zajedničkog plana o provedbi smo danas napravili važan korak ka otvaranju nove perspektive ulaganja u turistički sektor i iskazali naš interes te posvećenost da imamo ključnu ulogu u podsticanju rasta turističkog sektora. Također, potvrdili smo da je koncept održivog turizma bitan ekonomski faktor za ukupni ekonomski rast Bosne i Hercegovine”, naglasio je Amir Salkanović, predsjednik uprave ProCredit Bank d.d. Sarajevo.

Uprkos izazovima post-pandemijskog oporavka, turistički sektor raste i već sada možemo govoriti o dinamičnosti i atraktivnosti Bosne i Hercegovine kao turističke destinacije, te izvjesnom oporavku cijelog sektora. Turistički sektor spreman je za dalji rast, što zahtijeva više ulaganja u infrastrukturu, razvoj novih turističkih iskustava i boljih turističkih atrakcija. Također, USAID Turizam radi u sinergiji s oba entiteta (FBiH i RS) na unapređenju sistema klasifikacije hotela. To će biti odrednica sektoru smještajnih kapaciteta, najvećem investicionom segmentu turističkog sektora, za unapređenje kvalitete, ali i putokaz za postizanje međunarodno priznatih standarda kvalitete. Svakako, to podrazumijeva dalja ulaganja kako bi se postojeći kapaciteti unaprijedili ili proširili.

Međutim, većina turističkih biznisa nema adekvatan pristup kreditima iz različitih razloga, uključujući podnošenje zahtjeva, ograničenu finansijsku pismenost, te problem nedovoljnog fizičkog kolaterala. Ovo partnerstvo demonstrira da je potencijal turističkog sektora prepoznat i da će ubuduće njihove aplikacije biti ozbiljnije razmatrane. U ovom procesu, USAID Turizam izražava svoju spremnost da posavjetuje turističke biznise o najboljim načinima predstavljanja biznis ideja i pristupa finansijskim institucijama.

“Saradnja između USAID Turizam projekta i ProCredit Bank vodi do direktne podrške ne samo turističkom sektoru, već i drugim srodnim sektorima, s ciljem stvaranja poslovnih aktivnosti koje su u načelu održive i stabilne, te otvaraju mogućnost za nova zapošljavanja građana Bosne i Hercegovine. USAID Turizam identificirao je potrebe i prepreke turističkog sektora u vrijeme pandemije, kao i prostor za nova ulaganja i rast, koji se oslanja na povećana finansijska sredstva”, zaključio je Karl Wurster, direktor Ureda za ekonomski razvoj USAID/BiH.

Lanac vrijednosti turizma je od višestrukog značaja za ekonomiju BiH, a finansijske institucije igraju ključnu ulogu u uspostavljanju novih i održivih finansijskih linija. Ulaganja u sektor turizma i usko povezane aktivnosti ubrzat će ekonomski rast Bosne i Hercegovine i povećati njenu međunarodnu konkurentnost. Prema USAID Turizam projektu, turistički lanac vrijednosti povezan je s različitim industrijama kao što su očuvanje okoliša, dobavljanje hrane i higijenskih proizvoda, komunikacije, transport, građevinarstvo i namještaj. Svi ovi sektori u određenoj mjeri ovise o turizmu i njihov rast je uslovljen stepenom uspjeha turističkog sektora.