Upravo je otvorena nova dionica autoputa u Srbiji: Evo tačne lokacije

0

U Srbiji je danas u 11 sati održana ceremonija otvaranja nove dionice Moravskog koridora, čime se mreža autoputeva dodatno proširuje u centralnom dijelu zemlje.

U saobraćaj je puštena dionica autoputa E-761 od Vrnjačke Banje do petlje Vrba, u dužini od 13,78 kilometara, čime ukupna dužina novoizgrađenog autoputa na ovom pravcu iznosi 72 kilometra.

Dionica Moravskog koridora Vrnjačka Banja - Vrba kroz centralnu Srbiju

Dionica koja je danas otvorena dovela je autoput nadomak Kraljeva

Ključna veza Pojate – Preljina

Moravski koridor u konačnici će biti dug 112,4 kilometra i povezivat će Pojate i Preljinu, odnosno područja Rasinskog, Raškog i Moravičkog okruga. Puštanjem u saobraćaj dionice Vrnjačka Banja – Vrba, autoput praktično dolazi do ulaza u Kraljevo.

Autoput je projektovan za brzinu od 130 km/h, s ukupnom širinom od 30 metara, što je gotovo dva metra više u odnosu na većinu drugih autoputeva u Srbiji. Kako navode iz Koridori Srbije, ovakva širina omogućava veći komfor i dodatnu sigurnost u saobraćaju.

Prvi digitalni autoput u Srbiji

Moravski koridor ima još jednu posebnost – riječ je o prvom digitalnom koridoru u Srbiji, koji omogućava brzu i pouzdanu razmjenu informacija, s ciljem sigurnijeg i efikasnijeg odvijanja saobraćaja.

Otvaranjem ove dionice, vrijeme putovanja od Beograda do Vrbe, preko Pojata, sada će iznositi oko dva sata i 10 minuta. Nakon završetka kompletnog Moravskog koridora, put preko Čačka do Vrbe trajat će oko sat i 30 minuta.

Ranije otvorene dionice

Podsjetimo, Moravski koridor se u fazama pušta u saobraćaj:

  • april 2023. – dionica Pojate – Makrešane
  • decembar 2023. – Makrešane – Kruševac (Koševi)
  • decembar 2024. – Kruševac (Koševi) – Vrnjačka Banja

Nova raskrsnica i most preko Zapadne Morave

Na dionici Vrnjačka Banja – Vrba izgrađena je denivelisana raskrsnica Vrba, koja omogućava povezivanje Moravskog koridora s državnim putevima IB reda 23 (Kruševac – Kraljevo) i IB reda 24 (Kraljevo – Kragujevac).

U sklopu projekta izgrađena je i nova pristupna saobraćajnica, kao i most preko Zapadne Morave, dužine 361 metar, čime su dodatno unaprijeđene saobraćajne veze u ovom dijelu Srbije.