U Srbiji je danas u 11 sati održana ceremonija otvaranja nove dionice Moravskog koridora, čime se mreža autoputeva dodatno proširuje u centralnom dijelu zemlje.
U saobraćaj je puštena dionica autoputa E-761 od Vrnjačke Banje do petlje Vrba, u dužini od 13,78 kilometara, čime ukupna dužina novoizgrađenog autoputa na ovom pravcu iznosi 72 kilometra.
Ključna veza Pojate – Preljina
Moravski koridor u konačnici će biti dug 112,4 kilometra i povezivat će Pojate i Preljinu, odnosno područja Rasinskog, Raškog i Moravičkog okruga. Puštanjem u saobraćaj dionice Vrnjačka Banja – Vrba, autoput praktično dolazi do ulaza u Kraljevo.
Autoput je projektovan za brzinu od 130 km/h, s ukupnom širinom od 30 metara, što je gotovo dva metra više u odnosu na većinu drugih autoputeva u Srbiji. Kako navode iz Koridori Srbije, ovakva širina omogućava veći komfor i dodatnu sigurnost u saobraćaju.
Prvi digitalni autoput u Srbiji
Moravski koridor ima još jednu posebnost – riječ je o prvom digitalnom koridoru u Srbiji, koji omogućava brzu i pouzdanu razmjenu informacija, s ciljem sigurnijeg i efikasnijeg odvijanja saobraćaja.
Otvaranjem ove dionice, vrijeme putovanja od Beograda do Vrbe, preko Pojata, sada će iznositi oko dva sata i 10 minuta. Nakon završetka kompletnog Moravskog koridora, put preko Čačka do Vrbe trajat će oko sat i 30 minuta.
Ranije otvorene dionice
Podsjetimo, Moravski koridor se u fazama pušta u saobraćaj:
- april 2023. – dionica Pojate – Makrešane
- decembar 2023. – Makrešane – Kruševac (Koševi)
- decembar 2024. – Kruševac (Koševi) – Vrnjačka Banja
Nova raskrsnica i most preko Zapadne Morave
Na dionici Vrnjačka Banja – Vrba izgrađena je denivelisana raskrsnica Vrba, koja omogućava povezivanje Moravskog koridora s državnim putevima IB reda 23 (Kruševac – Kraljevo) i IB reda 24 (Kraljevo – Kragujevac).
U sklopu projekta izgrađena je i nova pristupna saobraćajnica, kao i most preko Zapadne Morave, dužine 361 metar, čime su dodatno unaprijeđene saobraćajne veze u ovom dijelu Srbije.


