Svi su odgovorni za kvalitet
Konferencija je ispunila očekivanja a struka i menadžeri iz kompanija koji se bave kvalitetom su kroz cijelu konferenciju naglašavali da svi u kompaniji moraju živjeti kvalitet i da je kvalitet odgovornost svakog radnika.
Organizator konferencije, Targer E&C Sarajevo, najavio je održavanje nove konferencije u naredne dvije godine a sve sa ciljem da se ova tema aktuelizira kako bi podigli svijest svih stradna o potrebi totalnog upravljanja kvalitetom.
Predstavljeni su ezultati prvog istraživanja u oblasti upravljanja kvalitetom u Bosni i Hercegovini u kojem je učestvovalo 65 kompanija iz različitih sektora. U istraživanju su učestvovala mala i srednja preduzeća ali i velike kompanije (27% kompanija sa preko 250 radnika).
Prema rezultatima 83% kompanija ima namjensku službu kvaliteta, međutim u 48% slučajeva služba čini dvoje ili manje radnika. Nešto više od polovine kompanija imaju namjenski “budžet za kvalitet” i razvijen sistem za upravljanje škartom.
88% ispitanika smatra da su ljudi uzrok grešaka u proizvodnji a njih 55% da su uzrok materijali dok je 64% kompanija razvilo ISO 9000 sistem upravljanja kvalitetom.
Neki od izazovy sa kojim se kompanije suočavaju su:
- Uposlenici smatraju da je kvalitet posao samo onih koji rade u odijelu kvalitete
- Nedostatak stručne snage (prvenstveno kotrolora kvalitete)
- Nemotivisanost zaposlenika i neadekvatna organizacija procesa unutar kompanije.
Budućnost upravljanja kvalitetom i razvoj i uspostava sistema upravljanja kvalitetom u proizvodnim kompanijama su bile fokus na konferenciji a pričalo se I o implementaciji kvaliteta efikasnom upotrebom zapisa kontrole, između ostalog i kroz softverska rješenja koja nudi njegova kompanija..
Kako bi kvalitet živio u kompanijama neophodno je da svi zaposlenici u kompaniji zaiste žive kvalitet te je podrška menadžmenta i vlasnika od ključnog značaja za kvalitetnu implementaciju.
Sponzori konferencije bile su kompanije Atlantic grupa (Atrlantic Grand), Galileo i TUVadria koje u svom radu kvalitet stavljaju na prvo mjesto te uviđaju važnost razgovora o ovoj temi i povećanju nivoa svijesti o upravljanju kvalitetom kod kompanija u BiH.