Turski div završava najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj

0

Izgradnja i rekonstrukcija pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica s Mađarskom, nalazi se u završnoj fazi. Ovo je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj i čija vrijednost premašuje čak i projekt izgradnje Pelješkog mosta. 

Projekt podrazumijeva izgradnju drugog kolosijeka i rekonstrukciju postojećeg na dužini od 42,6 kilometara, a vrijednost mu iznosi 322,4 miliona eura (bez PDV-a).

Izvodi ga turska kompanija Cengiz İnşaat, uz saradnju domaćih partnera. Prema podacima, već je završeno oko 95 % poslova, a rok za završetak je 31. jula sljedeće godine. Nakon završetka, putovanje od Koprivnice do Zagreba bit će kraće od jednog sata.

Ključna lica i kompanija

Jedan od lidera na projektu je turski inženjer Mehmet Yilmaz, koji je usko sarađivao sa HŽ Infrastruktura i svakodnevno bio na terenu.

Cengiz Inşaat, čija je vrijednost procijenjena na oko 40 milijardi dolara, zapošljava približno 40.000 ljudi i rangirana je kao jedna od vodećih globalnih građevinskih firmi prema broju ostvarenih ugovora širom svijeta, piše Lidermedia.hr.

Broj radnika u Hrvatskoj se mijenjao tokom realizacije projekta, ovisno o fazama. Turska firma je imala oko 500 radnika, četvrtinu iz Hrvatske, dok su ostali iz Turske.

Inovativan pristup radi veće efikasnosti

Projekt je doživio značajan napredak zahvaljujući posebnim organizacionim rješenjima: kamp u Križevcima nije služio samo kao smještaj graditeljima, već i kao mjesto za radionice gdje su se rješavali kompleksni poslovi “na licu mjesta”.

Ovakav pristup omogućio je bržu realizaciju nego što je to uobičajeno u Hrvatskoj – gdje čega domaći pravni i upravljački model poznavao takvu vrstu organizacije.

Ta novosti bila je ključ uspjeha ovog projekta, jer se na jednom mjestu, mnogo brže nego inače moglo obaviti mnogo neophodnih poslova, tako reći “u hodu”,  koji bi se inače radili na nekoliko lokacija.

Širi regionalni domet

Radi se o kompaniji koja ima globalne ambicije: slovenska podružnica Cengiz Inşaat u aprilu 2025. završila je projekat izgradnje drugog tunela Karavanke u Sloveniji, u Rumuniji gradi dionicu autoceste Sibiu–Pitești, a u Bosni i Hercegovini dionice autoputa Medakovo–Ozimice i Poprikuše–Nemila.

–  Naša firma ima ambicije širenja poslovanja i u druge zemlje u regiji, te se aktıvno uključuje u natječaje za velike ınfrastrukturne projekte – kaže Yilmaz.

Završetak pruge Križevci–Koprivnica–Mađarska granica označava ne samo veliki infrastrukturni uspjeh Hrvatske, već potvrđuje sposobnost investitora poput Cengiz Inşaata da povežu lokalne i međunarodne resurse, inoviraju upravljanje i prošire svoj utjecaj na regionalnom tržištu.