Tunel kroz Trebević: Posao od 200 miliona eura u rukama Kineza

0

Prema najavi od 21. februara 2022.godine, ovog proljeća je trebalo da počne realizacija tunelskog povezivanja opština Pale sa Istočnim Sarajevom.

Tog 21. februara, gradonačelnik Istočnog Sarajeva Ljubiša Ćosić je u sarajevskom predstavništvu kineske kompanije Sinohydro koja djeluje u sastavu grupacije Power China potpisao Memorandum o saradnji vezan za izgradnju tunela koji bi povezivao opštine u sastavu Istočnog Sarajeva.

Probijanje tunela kroz Trebević zamišljeno je kao višegodišnji projekat koji treba da saobraćajno uveže Istočno Sarajevo i Pale.

Dužina tunela bi u prosjeku bila 8 km i pratio bi dio stare pruge, te bi išao kroz Trebević koji bi približio dvije opštine sa sadašnjih 40 minuta, na svega 12-13 minuta vožnje. Prema riječima gradonačelnika Istočnog Sarajeva, realizacija projekta koštala bi oko 200 miliona eura. 

Za Inforadar Ćosić je istakao da ova ideja nije nova, te da ju je njegova administracija samo reaktivirala.

– Tokom 2022.godine uslijedile su male poteškoće oko raspisivanja tendera i mi smo ga raspisali i izabrali izvođača koji je uradio okvirnu predstudiju. To je kompanija Radis koja nam je dala okvirno informacije o mogućim trasama. Nakon toga smo s kineskim partnerom dogovorili izradu šire studije izvodljivosti i to je u toku. Po narudžbi “Sinohydra” radi je jedna kompanija iz Sarajeva. Prema Memorandumu, mi kao Gradska uprava tu nismo uključeni – kazao je.

Ćosić je naveo da će ova predstudija pokazati koja će od tri ponuđena rješenja dovesti do idejnog rješenja na osnovu kojeg bi bio raspisan tender kojim bi se izabrao strateški partner.

– Radi se o veoma ozbiljnoj investiciji. Na tri predložene trase dužina tunela bi bila između 5,5 km do 9 km sa još jednim predloženim tunelom od 500 m do 1,5 km sa određenim mostovima i dijelom priključnim saobraćajnicama. Izlazne i ulazne tačke bi bile različite. Jedna od ulaznih tačaka bi bila u naselju Miljevići, ovdje u Istočnom Sarajevu, neposredno uz entitetsku liniju. Druga bi bila u naselju Toplik-Tilava u Istočnom Sarajevu, a izlazne tačke bi bile na samim Palama ili iznad Pala na putu pema Jahorini. Upravo predstudija izvodljivosti bi trebalo da odgovori koja je najbolja opcija za izradu idejnog rješenja – istakao je Ćosić.

Inforadar piše da posao već od početka prate brojne sumnje u korupciju i nepravilnosti.