Tesla, pionir električnih vozila (EV) i simbol inovacije u automobilskoj industriji, bilježi najveći pad tržišnog udjela u Sjedinjenim Američkim Državama u posljednjih osam godina. Prema najnovijem izvještaju Reutersa, Teslin udio pao je na najniži nivo od 2017. godine, dok konkurencija u EV segmentu postaje sve intenzivnija.
U međuvremenu, automobilski giganti poput Forda, General Motorsa, Hyundaia i Kije, kao i kineski proizvođači poput BYD-a, sve više ulaze na američko tržište električnih vozila.
Posebno se ističe Hyundai, čiji su modeli poput Ioniq 5 i 6 privukli značajnu pažnju potrošača. BYD, najveći svjetski proizvođač EV-ova, širi svoje prisustvo kroz povoljnije modele i agresivnu cjenovnu politiku.
Osim toga, Tesla se posljednjih mjeseci suočava s kašnjenjima u proizvodnji, posebno u svojim gigafactory postrojenjima u SAD-u i Meksiku. Takođe, kritike zbog kvaliteta izrade i postprodajnih usluga sve više utječu na percepciju brenda, što daje prednost konkurentima s dužom tradicijom u automobilskoj industriji.
Negativna reakcija investitora
Tesla je ranije koristila strategiju agresivnog snižavanja cijena, što je privremeno povećavalo prodaju, ali je istovremeno smanjivalo profitne marže. Sada, s novim državnim poticajima koji favorizuju širi spektar proizvođača, konkurenti poput GM-a i Forda mogu ponuditi modele koji su cjenovno konkurentniji od Teslinih.
Inače, ova vijest izazvala je negativnu reakciju na Wall Streetu. Tesline dionice pale su za 2,5 posto jer investitori strahuju da kompanija gubi svoj status lidera u industriji koja se sve brže širi.
Elon Musk, izvršni direktor Tesle, još uvijek nije dao službenu izjavu, ali se očekuje da će kompanija uskoro predstaviti novu strategiju, uključujući fokus na jeftinije modele namijenjene masovnom tržištu, ubrzanje proizvodnje Cybertrucka i nove generacije Model 3 te proširenje proizvodnje baterija kako bi se smanjila zavisnost od dobavljača iz Azije.
Borba za budućnost EV tržišta
Američko EV tržište sada se nalazi u kritičnoj fazi rasta. Prema analitičarima, do 2030. godine električna vozila mogla bi činiti više od 50 posto novih prodanih automobila u SAD-u. Tesla je do sada bila dominantni igrač, ali sada mora prilagoditi svoj poslovni model kako bi odgovorila na sve širu ponudu konkurenata.
Ako Tesla ne uspije povratiti tržišni udio, mogla bi se suočiti s istom sudbinom koju su u prošlosti doživjele kompanije poput BlackBerryja u industriji pametnih telefona – pioniri koji nisu na vrijeme odgovorili na tržišne promjene.
Tesla će morati drastično inovirati, smanjiti troškove i poboljšati kvalitet proizvoda i usluga kako bi ostala relevantna u industriji koja se razvija rekordnom brzinom.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba