Skoro sve tvornice i proizvođači u Kini zatvaraju se tokom proslave Kineske nove godine. Ova zatvaranja traju najmanje sedmicu dana. Međutim, uticaji se mogu osjetiti sedmicama ranije, jer tvornice intenzivno rade da bi ispunile narudžbe prije nego se zatvore, a radnici počinju rano da putuju da bi bili sa porodicama u prazničnoj sedmici.
To često znači da proizvođači nemaju vremena ili kapaciteta prihvatiti nove narudžbe u sedmicama koje prethode novoj godini.
Nakon praznika, vrlo često prođe i do šest sedmica da se proizvođači vrate na pretpraznični nivo proizvodnje. To je zato što se radnici polako vraćaju u tvornice i potrebno je vrijeme da se proizvodnja vrati na uobičajeni nivo – dok se neki radnici uopšte i ne vrate, jer pauzu za vrijeme Kineske nove godine gledaju kao na šansu za promjenu karijere ili za pronalazak drugog zaposlenja.
Iako je teško predvidjeti sve aspekte negativnog uticaja Kineske nove godine na logistički lanac, postoje 3 ključne logističke činjenice kojih moramo biti svjesni u vremenu prije praznika:
- Tvornicama je potrebno vrijeme da se ponovo pokrenu. Iako se tvornice mogu zatvoriti samo na jednu ili dvije sedmice, važno je razmišljati unaprijed i pripremiti se na to da se tvornice mogu vratiti na uobičajeni nivo aktivnosti tek nakon mjesec dana. Obustavu proizvodnje obično prati pojačana potražnja od strane onih koji nastoje da nadoknade kašnjenja u isporuci.
- Kvalitet proizvoda prije i poslije praznika može značajno opasti. Kada se tvornice ponovno otvore poslije praznika, radnici se možda neće vratiti istovremeno, a ponekad se neki uopšte i ne vrate na svoja radna mjesta. Kada se radnici ne vrate, fabrike moraju brzo da ih zamijene, što rezultira zapošljavanjem neobučenog kadra. To znači da mnogi proizvodi neće biti na traženom nivou kvalitete i trebalo bi da pojačate kontrolu kvalitete isporučenih proizvoda u mjesecima prije, a naročito poslije Kineske nove godine.
- Predviđanje lanca snabdijevanja je ključno. S obzirom na to da su 2020. i 2021. godina bile različite od bilo koje druge godine – također i u logistici – od ključnog je značaja da kvalitetno i blagovremeno pripremite svoj lanac snabdijevanja za Kinesku novu godinu. U idealnom slučaju, isplanirajte nabavku unaprijed, i dodatno uračunajte dodatno vrijeme isporuke, da biste bili sigurni da će vaša roba stići na vrijeme.
Kineske luke nastavljaju da rade skoro kao i obično tokom perioda Kineske nove godine. Međutim, možda rade smanjenim kapacitetom i „kao i obično“ nije sasvim isto u godini u kojoj se nastavlja nestašica kontejnera i kašnjenja u isporuci. Poremećaji koji su uticali na međunarodnu logistiku tokom 2020. i 2021. godine, vjerovatno će uticati na kineske luke i u februaru 2022. godine.
Pored toga, zatvaranje tvornica znači da se roba neće isporučivati iz tvornica u luke otpreme. Dakle, iako možete da šaljete u ili iz kineskih luka, nećete moći da dobijete isporuke od svojih dobavljača nakon što se njihova vrata zatvore.
Čak i u prosječnoj godini, Kineska nova godina izaziva veliki pritisak na lance snabdijevanja i logistiku – cargo-partner vam savjetuje da tada budete spremni na izazove koje taj period godine donosi. Međutim, 2021. je bila daleko od uobičajene poslovne godine, a očekivati je da će se intenzivna ograničenja i pritisci koji su se osjećali širom industrije, nastaviti i tokom 2022. godine. Očekuje se da će, samo za kamionskim kapacitetima, potražnja u Kini porasti za 10% uoči praznika.
Posljedice poremećaja lanca snabdijevanja izazvanog pandemijom, nedostatak vozača na ključnim tržištima i rastuća potražnja uticali su na pouzdanost rasporeda i kapacitet plovila.
Nedostatak praznih kontejnera i dalje predstavlja glavni izvor poremećaja otpreme iz Azije. Isti je uzrokovan nizom faktora, prvenstveno rastom potražnje širom svijeta udruženo sa operativnim izazovima povrata praznih kontejnera, kako bi isti bili ponovo dostupni za transport.
Vozarine su već́ na istorijskim maksimumima, ali kako potražnja nastavlja da raste, može se očekivati da će cijene i dalje rasti. Ovo je posebno izraženo pred kraj godine, a usljed rezervacija koje se vrše u zadnjim sedmicama pred Kinesku novu godinu.
Svi ovi pritisci se pojačavaju kako se Kineska nova godina približava. Kompanije širom svijeta se bore za prostor na brodu i raspoložive kontejnere. Zbog toga je još važnije da na vrijeme planirate svoje poslovanje i logistiku.
Iako savjetujemo svojim klijentima da počnu da planiraju svoje transporte što je ranije moguće, cargo-partner je također specijaliziran za rješenja vremenski kritične isporuke. Uspostavili smo avio čarter program sa fiksnim sedmičnim polascima, kako bismo osigurali fleksibilnu i pouzdanu alternativu pomorskom transportu. Nudimo nekoliko sedmičnih letova od Hong Konga do Budimpešte, od Džengdžoua do Budimpešte i obratno, od Džengdžoa do Frankfurta/Kelna i obratno te od Beograda do Čikaga.
Na kraju, zanimljivo je primIjetiti da u Kini mnoge kompanije i lokalne samouprave sada plaćaju ljudima koji žive u gradovima da ne putuju na porodična okupljanja ili razgledanje grada tokom Kineske nove godine. Podsticaji uključuju novac, vaučere za kupovinu i karte za kino – sve u nastojanju da se rizik od širenja COVID-19 svede na minimum.