Trgovinski rat s Kinom koštao SAD 245 hiljada radnih mjesta

0

SAD je zbog trgovinskog rata koji je predsjednik Donald Trump zapodjenuo s Kinom izgubio 245.000 radnih mjesta, a postepeno obostrano smanjivanje carina potaknulo bi rast i djelimično nadoknadilo gubitak, pokazuje istraživanje.

Studiju je naručilo Američko-kinesko poslovno vijeće (USCBC), udruženje velikih američkih kompanija koje posluju u Kini, a izradio ju je Oxford Economics.

Obostrano postupno smanjivanje carina rezultiralo bi otvaranjem 145 hiljada radnih mjesta u SAD-u do 2025. godine, utvrdili su autori.

“Scenarij eskalacije” pretpostavlja pak kidanje veza između dvije vodeće svjetske ekonomije, uz procjenu da bi se u tom slučaju američki BDP mogao smanjiti za 1.600 milijardi dolara u sljedećih pet godina, broj radnih mjesta u 2022. za 732 hiljade, te za 320 hiljada do 2025.

Studija je objavljena samo nekoliko dana prije no što će u Bijelu kuću ući novoizabrani predsjednik Joe Biden i započeti veliku analizu američke trgovinske politike, uključujući konsultacije sa saveznicima o Trumpovim kaznenim carinama, napominje Reuters.

Biden je rekao da ih u dogledno vrijeme ne planira mijenjati, ali da će sarađivati sa saveznicima kako bi pritisnuo Kinu da promijeni trgovinsku politiku.

Predsjednik USCBC-a Craig Allen podržavao je Trumpova nastojanja da promijeni kinesku politiku u pitanjima trgovine i prijenosa tehnologije, a sada ističe da je važno da udruga artikulira moguće posljedice političkih odluka o američko-kineskim odnosima.

“U slučaju carina, vrlo je važno da razumijemo puni ekonomski trošak takvih odluka”, rekao je Allen na konferenciji za novinare.

Studija procjenjuje da američki izvoz u Kinu podržava 1,2 miliona radnih mjesta u SAD-u i da kineske multinacionalne kompanije direktno zapošljavaju 197 hiljada Amerikanaca. Američke su firme u 2019. u Kinu uložile 105 milijardi dolara, navodi se.

“Budući da će Kina u idućem desetljeću biti generator oko trećine globalnog rasta, očuvanje pristupa kineskom tržištu sve je važnije za svjetski uspjeh američkih kompanija”, zaključak je studije.

Hina