Tihi Babić: Odnos poslodavaca sa zaposlenima sada je na ispitu

0

U teškim životnim situacijama sve vrste odnosa su na ispitu. Odnos poslodavaca sa svojim zaposlenicima je jedan od tih odnosa. Kako se ponašaju poslodavci sada zapravo pokazuje kakva je to kompanija, kakve su joj vrijednosti. Isto kao i u drugim odnosima. Neki će brakovi, porodice ili prijateljstva pogoršati ili u potpunosti uništiti svoj odnos, a neki će ojačati, otkriti još ljepše dimenzije tog odnosa. Tako je i u kompanijama, kazala je Suzana Tihi Babić, direktorica ljudskih resursa u Addiko banci.

– Upravljati ljudskim resursima u vrijeme pandemije, ali rekla bih i inače, se dešava na više nivoa. Morate imati jasan plan aktivnosti, odgovornosti, pratiti izvršenja, s tim da je ovaj put fokus na sigurnosti zaposlenih, a tek potom na poslovnim ciljevima. Tu je i psihološko emotivni momenat, potreba da razumijete da svako različito reaguje na novu situaciju, da svako ima svoje potrebe. U ovim situacijama ne možete previše komunicirati možete samo premalo komunicirati. Ja mislim da je to presudno – kazala je Tihi Babić.

Suzana Tihi Babić

Kako navodi, u prvim danima pandemije, ključni izazov bio je kako fizički zaštiti zaposlene.

Rad od kuće

Ljudi ne vole neizvjesnost i promjene. Kada nemate odgovore na mnoga pitanja, a ovih sedmica, sada već mjeseci, ih nemamo, rađa se strah, briga, kreira se prostor za širenje neprovjerenih informacija. Zanimljivo je da su uvijek najglasniji oni koji imaju „provjerenu informaciju koju su čuli od …“. Zato je važno naći način da razgovarate sa svojim zaposlenicima, da pružite podršku voditeljima da što lakše prođu kroz ovu promjenu, da kao HR budete dostupni svima. Treba biti iskren prema ljudima. Ako nešto u ovom trenutku ne znate tako i odgovoriti. Izazov je i održati određene standarde ponašanja, reagovati na loša ponašanja, kao što reagujemo i u normalnim vremenima. Zadatak HR i voditelja je da i sada ukazuju, prvenstveno svojim primjerom, koja su to ponašanja koja su poželjna a koja nepoželjna – kazala je Tihi Babić.

Nakon pojave pandemije, koncept rada od kuće postao nam je gotovo normalan.

To je vrlo zanimljivo. Pretpostavljam da smo prije par mjeseci dobili zadatak da osmislimo koncept rada od kuće to bi bio jedan kompleksan i dug projekat, sa puno analiza rizika, dilema oko tehnoloških mogućnosti, kako komunicirati, kako mjeriti učinak, za i protiv … i onda vam pandemija pokaže i dokaže kako sve može i sve funkcioniše. Mi smo se u Addiko banci nevjerovatnom brzinom prebacili na rad od kuće, naravno na poslovima gdje je to moguće. Ja mislim da je apsolutno moguće raditi na ovaj način i biti u potpunosti produktivan. Potrebna je disciplina i fokus, našim smo zaposlenicima olakšali i savjetima kako se zapravo radi od kuće – kaže Tihi Babić.

Zašttita radnika u poslovnicama

Da zaštiti one zaposlenike koji ipak moraju raditi u poslovnicama, Addiko banka poduzela je niz aktivnosti.

Obezbijedili smo sva moguća zaštitna sredstva kao što su pregrade od pleksiglasa, zaštitne maske, rukavice,… Radno vrijeme poslovnica je skraćeno, timovi se smjenjuju, dezinfekcija i čišćenje je maksimalno intenzivirano. U svim poslovnicama su dostupna i dodatna higijenska sredstava kao što su dizpenzeri sa dezinfekcijskim gelovima, postavljene jasne instrukcije klijentima kako se ponašati da zaštite i sebe i druge. Također stimulišemo klijente da obavljaju bankarske transakcije putem digitalnih servisa, pojašnjava Tihi Babić dodajući kako je u banci od prvog dana formiran Krizni štab u kojem vrijedno rade kolege iz različitih timova i sve navedeno je rezultat timskog rada.

Addiko banka ni u izazovnim vremenima nije obustavila prijem novih zaposlenika. Sve redovne HR aktivnosti i dalje dešavaju, pa i zapošljavanje. Selekcijski proces teče nesmetano. Intervjui se obavljaju putem Skype, testiranja online, a kako Tihi Babić kaže svi akteri su zadovoljni.

Saglasna je da će pandemija ostaviti trajne posljedice na praksu upravljanja ljudskim resursima.

Pred HR-om zanimljiv period

Već se mnogo toga promijenilo. Npr. potpuno nam je prirodno danas da dobijamo zahtjeve za webinar i digitalnu konferenciju. Područje treninga i razvoja će doživjeti još intenzivniju tranformaciju u digitalnom smislu. Zapošljavanje sam već spomenula.

HR je i prije pandemije koristio prednosti tehnologije u svojim procesima a sada idemo dalje, u neke druge faze.

Trendovi koji su postojali u razvijenom svijetu, poput rada van kancelarije, došli su i kod nas. Vjerujem da će se ova iskustva koristiti i primjenjivati barem u nekom limitiranom obliku i nakon pandemije,  pa će HR morati redefinisati sve svoje procese i prilagoditi ih novim operativnim modelima. Poseban izazov će biti upravljanje timovima na daljinu, treba naučiti ljude kako se to radi. Pred HR je sigurno još jedan zanimljiv period.