Svečano spojen Pelješki most

0

Podizanjem posljednjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješki most je potpuno spojen i proteže se od od Komarne na kopnenoj strani, do Brijeste na Pelješcu.

Most ima 13 raspona, od kojih je pet glavnih dužine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra, te dvije trake zajedno sa zaustavnom trakom koja će služiti za održavanja mosta.

Građani neće plaćati prelazak preko mosta. Spajanjem mosta zadovoljni su i lokalni stanovnici budući da će most skratiti put od Zagreba do Dubrovnika za čak dva sata.

Posljednji element koji je noćas postavljen dug je 18 metara, a simbolički su postavljanje dovršili premijer Andrej Plenković, ministar prometa Oleg Butković, dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

Očekuje se da će most zajedno s pristupnim cestama biti otvoren za saobraćaj u junu 2022. godine, prije početka glavne turističke sezone.

Foto: Index.hr

Spajanje su pratili i brojni građani s kopna te mnoštva brodica, barki i drugih plovila.

Dužina mosta od osi do osi upornjaka iznosi 2.404 metara, ukupna dužina mosta s upornjacima iznosi 2.440 metara, a plovidbeni profil ispod mosta 200 puta 55 metara, javio je Index.hr.

Glavni i odgovorni projektant Pelješkog mosta je Slovenac Marjan Pipenbaher.

Most je izgradio kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation. Kinezi su posao dobili na tenderu 2018. godine, ponudivši 2,081 milijarde kuna (oko 540 miliona KM) bez PDV-a, s rokom završetka radova od 36 mjeseci.

Gradnja je službeno počela 31. jula 2018. godine, kada je izvođač uveden u radove.