Puštena u saobraćaj prva dionica autoputa u Crnoj Gori

0

Pritiskom na taster na punktu u mjestu Pelev brijeg, večeras je zvanično otvorena prva dionica autoputa Bar – Boljare, čime je Crna Gora i zvanično dobila prve kilometre autoputa, javlja Anadolu Agency (AA).

U saobraćaj od danas je puštena prva dionica dugačka 41 kilometar, koja povezuje Smokovac na periferiji Podgorice i Mateševo nadomak Kolašina, na sjeveru države.

Autoput su svečano otvorili predsjednik Crne Gore Milo Đukanović, premijer Crne Gore Dritan Abazović, potpredsjednik Vlade i ministar kapitalnih investicija Ervin Ibrahimović, otpravnica poslova Ambasade Kine Hua Yafang i izvršni direktor Monteputa Milan Ljiljanić.

Premijer Dritan Abazović kazao je da se danas ne otvara samo put, već i perspektiva za građane i privredu, za Crnu Goru i njenu budućnost.

“Auto-put je početak trajnog spajanja Crne Gore sa svijetom. Vrleti crnogorskog krša sjediniće se s plodnom ravnicom, glavni grad sa sjeverom, Crna Gora s Evropom”, rekao je Abazović.

Auto-put, kako je dodao, ukazuje na novi pravac koji je potreban razvoju Crne Gore.

“To je razvoj sjevera i ispravljanje nepravde učinjene prema ovoj regiji. Zato, neka ovaj put vodi sjever i cijelu Crnu Goru naprijed. Ova investicija će bez sumnje otvoriti nove pravce razvoja i dati najsnažniji zamajac domaćoj privredi. Posebno završetkom auto-puta od Boljara do Bara, Crna Gora će s Lukom Bar biti jedan od važnih pravaca u tranzitnim saobraćajnim tokovima Balkana”, rekao je Abazović.

On je predložio da ime auto-putu bude po prvoj ženi vozaču na Balkanu – princezi Kseniji.

Foto: Mediabiro.tv

Ministar kapitalnih investicija i potpredsjednik Vlade Ervin Ibrahimović kazao je da najveća vrijednost auto-puta da obezbijedi vezu između juga i sjevera države.

“Ako ovaj auto-put spasi makar jedan život, smatram da je on opravdao svoju svrhu”, rekao je Ibrahimović.

Dodao je da će auto-put dati veliki doprinos razvitku standarda građana na sjeveru.

“To će omogućiti da građani ostanu na sjeveru. Ovim smo poručili da Vlada na njih nije zaboravila”, rekao je Ibrahimović.

Ukupna dužina prioritetne dionice je 41,5 kilometara, s 20 mostova na glavnoj trasi, dva nadvožnjaka, osam podvožnjaka, 7,2 kilometra betonskih zidova, 16 dvocijevnih tunela. Dionica ima četiri petlje, s naplatnim rampama. Vožnja autoputem prvih sedam dana biće besplatna.

Četrdeset jedan kilometar autoputa, koštao je skoro milijardu eura, gradio se sedam godina, u mandatima četiri Vlade, s pet odlaganja završetka radova. Iako najkomplikovanija za gradnju zbog konfiguracije terena, prva dionica je tek četvrtina planiranog auto puta kroz Crnu Goru, koji bi spojio Bar na jugu i Boljare na krajnjem sjeveru prema Srbiji, u dužini oko 170 kilometara.

Ovu trasu, čija je izgradnja počela 2015. godine izgradila je kineska državna kompanija China Road & Bridge Corporation (CRBC).