Studija: Njemačka potrošačka korpa postaje tanja

0

Njemačka potrošačka korpa postaje tanja kako se približava novembar, usljed straha od drugog talasa virusa korona koji je ostavio posljedice i na najjaču evropsku ekonomiju – Nijemci nisu voljni da otvaraju često svoje novčanike, pokazala je studija koja je objavljena danas.

GFK institut je prenio da je na uzorku od 2.000 Nijemaca indeks raspoloženja potrošača pao za 3,1 odsto, naspram 1,7, koji je bio u septembru, prenosi Reuters.

Rolf Birkl, jedan od eksperata iz ove oblasti, rekao je da je optimizam među njemačkim potrošačima opao kako je počeo da se bilježi porast oboljelih od korone, ali i usljed novih restriktivnih mjera, koje postaju sve jače.

“Jedno vrijeme je indeks mirovao, ali je ponovo počeo da klizi nadolje”, rekao je Birkl, prenosi agencija Tanjug.

Njemačka bilježi ubrzan rast oboljelih od korone i od danas ima više od 10.000 novih slučajeva dnevno.

Birkl je rekao da tri četvrtine njemačkih kupaca vidi koronu kao “veoma veliku prijetnju”, dok je polovina njih zabrinuta za sopstvenu budućnost.

On dodaje da moral kupaca nikada nije tako opao otkako je istraživanje počelo u aprilu.

“Potrošači očigledno pretpostavljaju da će sve veći broj zaraženih u Njemačkoj usporiti oporavak ekonomije, kojem su se svi nadali”, rekao je Birkl.