Rješenje na pomolu: Kraj saobraćajnog haosa na Grbavici

0

Jedan od najvećih saobraćajnih problema glavnog grada Bosne i Hercegovine uskoro bi konačno mogao biti riješen.

Riječ je o izgradnji dijela Južne longitudinale kroz Grbavicu, odnosno dionice od kružnog toka koji je trenutno u izgradnji do skretanja za Vraca, piše BiznisInfo.ba.

Usko grlo koje godinama blokira saobraćaj

Upravo se na toj dionici nalazi sporna zgrada u Grbavičkoj ulici, zbog koje je proširenje saobraćajnice već godinama nemoguće, a koja svakodnevno uzrokuje saobraćajni “čep”.

Podsjetimo, trenutno se gradi dionica od pomoćnog stadiona FK Željezničar do pomenute zgrade, uključujući i novi kružni tok.

Iako je riječ o važnom projektu, njegovo okončanje neće značajno poboljšati protočnost saobraćaja, jer usko grlo i dalje ostaje – sve dok se ne riješi pitanje sporne zgrade.

Projekt pri kraju, slijedi tender

Projektna dokumentacija za ključnu dionicu, onu od kružnog toka do skretanja za Vraca, već je izrađena i nalazi se u fazi revizije. Očekuje se da će ovaj proces biti završen u narednih mjesec ili dva, nakon čega bi trebao biti raspisan tender za radove.

U okviru ovog projekta trebalo bi biti doneseno i konačno rješenje u vezi sa spornom zgradom.

Njeno rušenje ranije je najavljivano, ali su stanari podnijeli tužbe koje su privremeno blokirale proces. Sada se razmatra nekoliko opcija, a nadležni uskoro trebaju donijeti konačnu odluku.

Izgradnja do kraja 2027. godine

Planirano je da se tender raspiše tokom naredne godine, a da cijela saobraćajnica na ovom dijelu bude izgrađena do kraja 2027.

To bi značilo da će se konačno povezati Zagrebačka ulica sa Željinim stadionom modernom saobraćajnicom sa četiri trake, čime bi se konačno rasteretio promet u ovom dijelu grada.

Najvažnije je, međutim, da proces tendera ne bude blokiran eventualnim žalbama izvođača.

Planirano zatvaranje Vilsonovog šetališta

Podsjetimo da je Južna longitudinala jedna od ključnih prometnica u Sarajevu, koja povezuje Stari Grad i Centar sa naseljima u Novom Sarajevu i Novom Gradu, uključujući Alipašino Polje i Dobrinju.

Nakon što ova saobraćajnica bude završena, trebalo bi biti trajno riješeno usko grlo kroz Grbavicu, a Vlada Kantona Sarajevo planira da tada u potpunosti zatvori Vilsonovo šetalište za motorni saobraćaj, čime bi ovaj dio grada postao isključivo pješačka zona.

Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba