Proslavili 40 godina rada: Od male porodične firme do 25.000 prodajnih mjesta

0

Kada su te davne 1983. godine Luca i Anto Stanić, otac Svjetlana Stanića, današnjeg vlasnika i predsjednika Uprave regionalno poznate Stanić grupe, osnovali malu porodičnu firmu, malo ko je vjerovao kako će biti riječ o povijesno važnom potezu koji će u decenijama koje su uslijedile oblikovati ekonomsku sliku BiH, ali i okruženja.

Od zastupništva svjetski poznatih kompanija u tehnološkom sektoru, preko brojnih brendova pića pa do vlastite proizvodnje pića koja su toliko prepoznatljiva da su postala dio porodičnih tradicija u Hrvatskoj i BiH, Stanić grupa danas se pozicionira kao lider koji svojim potezima, kako poslovnim tako i onim u odnosu s lokalnim zajednicama, pokazuje kako treba funkcionirati jedna savremena kompanija.

Danas, 40 godina poslije, Stanić grupa može biti ponosna na urađeno, svoj menadžment, zaposlene i sve one koji su dali doprinos izgradnji jednog sistema koji ih svojom uređenošću, prioritetima, odnosu prema radnicima i usvajanju savremenih tehnoloških standarda bez problema svrstava uz bok najvećih evropskih kompanija, piše Večernji list.

S više od hiljadu zaposlenih, kao i zastupljenošću na 25 hiljada prodajnih mjesta, Stanić grupa upravo ovih dana slavi svoj jubilej, koji je prilika za osvrt na sve urađeno u protekle četiri decenije.

Hronologija razvoja

Te davne 1983. godine Luca i Anto Stanić, otac današnjeg vlasnika i predsjednika Uprave Svjetlana Stanića, osnovali su kompaniju koja je prethodila današnjoj Stanić grupi. Nekada mala obiteljska kompanija s godinama je prerasla u ozbiljnu korporaciju koja aktivno posluje u Bosni i Hercegovini te Hrvatskoj, a izvozi svoje proizvode u više od trideset zemalja širom svijeta.

Počeci Stanić grupe bili su vezani uz distribuciju, a najveća prekretnica dogodila se 1995. godine kada Stanić grupa postaje ekskluzivni zastupnik i distributer Heinekena i LG-a u Bosni i Hercegovini. U godinama koje su dolazile portfelj brendova odlično se razvijao, pa tako danas Stanić grupa u BiH zastupa i distribuira Philip Morris, Sony, Panasonic, Toshibu, Electrolux, Whirlpool, Johnnie Walker, Smirnoff, Gordons gin, Laško, Union, Karlovačko, Juicy, Marasku i mnoge druge poznate brendove.

Važan događaj u razvoju kompanije dogodio se godine 2013. kada Stanić Beverages preuzima hrvatski brend sokova Juicy i prvi put ima priliku stvarati vlastiti brend te učestvovati u razvoju i proizvodnji, marketingu, prodaji i distribuciji.

Juicy sokovi lider su na hrvatskom tržištu, postavljaju nove trendove, ističu se kvalitetom i modernim dizajnom te se izvoze u zemlje Evropske unije, kao i u EMA regiju, točnije Ujedinjene Arapske Emirate i Saudijsku Arabiju.

Svakako se može naglasiti kako je Stanić grupa s Juicyjem marketinški lider i u RH i u BiH.

Iako Stanić grupa širi svoje poslovanje i u medijskom smjeru, pa 2018. godine kupuje Radio Kiss, glavni dio poslovanja i dalje je distribucija pića i elektroničkih aparata te proizvodnja bezalkoholnih pića.

Godine 2021. Stanić grupa preuzima Marasku, jednog od najpoznatijih hrvatskih proizvođača jakih alkoholnih pića, koji se može pohvaliti brendom Maraschino, likerom koji se nekada konzumirao na kraljevskim dvorovima, Titanicu, kao i među svjetskom elitom.

Zahvalnost

– U ovoj posebnoj prilici želim izraziti svoju zahvalnost i ponos prema svim našim saradnicima, zaposlenicima i partnerima koji su svojim predanim radom i vjerom u našu viziju pridonijeli uspjehu i rastu naše kompanije – kazao je ovom prilikom Svjetlan Stanić, predsjednik Uprave Stanić grupe. Tom prilikom Stanić se osvrnuo i na skromne početke te davne 1983. godine naglasivši kako se ne može ne zadiviti putem kojim su prošli.

Podsjetio je na razvoj kompanije koja je počela kao mala obiteljska kompanija, no s vremenom se Stanić grupa pozicionirala među lidere te prerasla u renomiranu korporaciju koja aktivno posluje na području Bosne i Hercegovine i Hrvatske te izvozi svoje proizvode u više od trideset zemalja širom svijeta.

Takav rezultat, naglasio je Stanić, posljedica je neumornog rada, ali i strateškog razmišljanja te kontinuiranog ulaganja u kvalitetu i inovacije. Važan segment poslovanja i uspjeha je odnos koji se gradi s kupcima te Stanić navodi kako su svjesni da je njihov uspjeh izravno povezan s povjerenjem koje su im pružili i pružaju vjerni kupci i partneri. Odgovor Stanić grupe na to povjerenje je vrhunska kvaliteta proizvoda i usluga.

– Tokom godina naš portfelj brendova se širio i diversificirao, od distribucije renomiranih svjetskih marki do razvoja vlastitih brendova, kao što su Juicy sokovi i nedavno akvizicija Maraske, jednog od najpoznatijih regionalnih proizvođača jakih alkoholnih pića – objasnio je Stanić. Ovom se prilikom također osvrnuo i na daljnje korake i viziju poslovanja, a koja se temelji na daljnjem širenju izvoza, ulaganju u proizvodnju, primjeni novih tehnologija i, prije svega, zadržavanju njihove najveće snage – vrijednih zaposlenika.

Vizija razvoja

Stanić grupa danas zapošljava više od hiljadu zaposlenika u BiH i Hrvatskoj, a njeni brendovi prisutni su na 25.000 maloprodajnih i HoReCa mjesta. Grupacija posjeduje 13 distribucijskih centara te više od 30.000 m2 skladišnog prostora, tri tvornice, od kojih je jedna u BiH (u Kreševu), a druge dvije nalaze se u Hrvatskoj (u Jastrebarskom i Zadru) i dio su Stanić Beveragesa, a prostiru se na ukupnoj površini od 10.000 m2. Strategija za budućnost je širenje izvoza, dodatno ulaganje u proizvodnju, nove tehnologije, kvalitetu i, naravno, ljude koji su najveća snaga Stanić grupe, piše Večernji.