Promet turističkih agencija u Srbiji pao za više od 90 posto

0

Turističke agencije i rent-a-kar kompanije u Srbiji ove godine zabilježile su gubitke veće od 100 miliona eura, a pad prometa je premašio 90 odsto, rekao je direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije /JUTA/ Aleksandar Seničić.

Seničić je naveo da su Svjetski dan turizma dočekali u katastrofalnoj situaciji, da je stanje u ovoj oblasti toliko dramatično da postoji bojazan da će, ukoliko ne stigne pomoć od države, morati da otpuste zaposlene krajem oktobra.

Prema osnovnom vladinom programu pomoći, do tada je rok da se radnici zadrže.

Seničić je naveo da je nekim drugim segmentima turističke privrede kao što je hotelijerstvo pružena pomoć, ali da “država nije prepoznala” agencije i rent-a-kar kompanije.

Kao dodatni problem, Seničić je za Tanjug naveo to što 1. oktobra turističkim agencijama ističu licence za rad.

Da bi mogli da apliciraju za nove, Senčić je pojasnio da prema zakonu moraju da imaju garanciju putovanja koja se vadi ili kao polisa osiguranja ili bankarska garancija.

Prema njegovim riječima, kod narednog ministarstva turizma insistiraće na pomoći pri bilateralnim dogovorima sa najznačajnijim turističkim destinacijama kao što su Grčka, Crna Gora, Bugarska, Španija, Italija, Turska, te da se unaprijed dogovore protokoli putovanja.

Srna